عکس و نمودار مس

امروز اول ماه مارس است و حسب روال هر ماه، چین عملکرد PMI بخش تولید و سرویس خود را منتشر کرده و انتشار آن موجب رشد ۴۰ دلاری مس در بازارهای جهانی شده است.

به گزارش« پایگاه خبری بورس کالای ایران»، آمارهای انتشار یافته طی این روز مثبت و فراتر از پیش بینی ها بوده و عامل تقویت مطلوب قیمت ها در بازار فلزات شده است.

شاخص PMI تولید چین در ماه فوریه۵۱.۶ بوده که فراتر از عملکرد ژانویه (۵۱.۳) و همینطور پیش بینی (۵۱.۱) است.

 در واقع فعالیتهای صنعتی در چین همچنان در حال گسترش بوده و مصرف کامودیتی ها شامل فولاد و فلزات اساسی و ... در حال افزایش است.

مس امروز صبح ۴۰دلار دیگر گران شد و با گذر از مرز ۶۰۰۰دلار به ۶۰۲۲ دلار در هر تن رسیده است. فعلا خبری از توافق در رفع اعتصاب بزرگترین معدن مس دنیا (اسکوندیدا در شیلی) نیست و معدن گراسبرگ اندونزی نیز همچنان مجوز صادرات نداشته و تعطیل است. تعطیلی معدن اسکوندیدا هفته ای ۲۵ هزار تن از عرضه مس دنیا میکاهد و بازار را به سمت کسری حرکت میدهد!

همچنین روی نیز شاهد رشد ۰.۹درصدی  یا ۲۵دلاری قیمت بوده و به سطح ۲۸۴۳دلار رسیده است. در این حوزه، اعتصاب معدن روی نوراندا در کانادا عامل دوم تقویت قیمت بوده که ادامه دار است.

از طرفی برای فولاد نیز در این حوزه داده های PMI چین باعث شده تا بازار از روند منفی دیروز جدا شوده و فعلا قیمت میلگرد در محدوده مثبت (۲ یوان رشد)حرکت کند. قیمت سنگ آهن نیز که امروز با افت ۱درصد افزایش در دالیان مواجه شده بود، مسیر رو به رشد داشته و امید است طی روز به محدوده مثبت وارد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها