بورس كالا

بورس کالای ایران به عنوان نخستین بورس که پس از پذیرش، در تابلو «پایه الف» فرابورس ایران درج شده است در جریان گشایش نماد ۴۰۰۰ ریال قیمت خورد.

به گزارش« پایگاه خبری بورس کالای ایران»،  بورس کالا در تاریخ ۲۵ آبان ماه سال جاری در تابلو «پایه الف» پذیرش و اواخر دی ماه امسال در این تابلو درج و آماده گشایش نماد شد. به این ترتیب امروز چهارشنبه ۱۱ اسفندماه در جریان گشایش نماد، هر سهم این شرکت ۴۰۰۰ ریال کشف قیمت شد.

بر اساس دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در بازار پایه فرابورس، انجام دادوستد سهام در دسته سهامداری سایر اشخاص بورس کالای ایران در تابلو «پایه الف» در نماد «کالا۴۱» به صورت عادی و با انجام حراج پیوسته مطابق با بازارهای اول و دوم با محدودیت دامنه نوسان قیمت روزانه تا سقف ۵ درصد صورت می‌گیرد.

همچنین معاملات مابقی نمادهای معاملاتی این شرکت شامل «کالا۱۱»، «کالا۲۱» و «کالا۳۱» به صورت توافقی، بدون محدودیت دامنه نوسان روزانه قیمت و بدون محدودیت حجمی قابل انجام است. به بیان دیگر معاملات در این نمادها همانند شرایط فعلی در بازار پایه توافقی با امکان دسترسی معامله‌گران آنلاین مجاز صورت می‌گیرد.

مدیرعامل بورس کالای ایران چند روز پیش در نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» در فرابورس ایران پذیرش این شرکت در «پایه الف» فرابورس را اتفاق مبارکی خواند و گفت: فرابورس با جدیت و تسریع در انجام مراحل پذیرش بورس کالا موجب شد گامی به سمت شفافیت بیشتر برداریم. به گفته وی لازم است عملیات و فعالیت بورس‌ها هم مورد نقد و بررسی کارشناسانه قرار گیرد؛ چرا که بورس‌ها محملی برای گسترش شفافیت در حوزه مبادلات اعم از اوراق بهادار و کالا هستند.

وی در بخش دیگری از این نشست نیز به تشریح عملکرد و برنامه‌های بورس کالای ایران پرداخت و اعلام کرد: این بورس در سال مالی ۹۵ نسبت به سال گذشته در معاملات اکثر حوزه‌ها با افزایش حجم و ارزش مواجه شده؛ به گونه‌ای که حجم محصولات کشاورزی، محصولات پتروشیمی، محصولات فرآورده‌های نفتی، بازار فرعی و طلا به ترتیب ۲۱۰، ۲۹، حدود ۲، ۳۳۴ و ۱۱ درصد رشد داشته و ارزش معاملات تمامی این حوزه‌ها با افزایش چشم‌گیری همراه بوده است.

منبع: روابط عمومی فرابورس

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها