سکه

معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز گذشته به ۱۴ هزار و ۲۸۶ قرارداد و ارزش آن به یک هزار و ۹۵۳ میلیارد ریال رسید که نسبت به روز یکشنبه رشد ۱۸ درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی این روز به ۱۲ هزار و ۴۱ قرارداد رسیده بود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، روز سه شنبه روند بهای دلار کاهنده بود و معاملات این ارز حتی با قیمت ۳ هزار و ۷۶۷ تومان کلید خورد که ۱۱ تومان پایین‌تر از روز دوشنبه بود، این در شرایطی است که بهای اونس نوسان بیشتری را طی یک روز تجربه کرد، برهمین اساس بهای سکه نیز طی این روز از دلار خط گرفت.

به این ترتیب روز گذشته هر پنج سر رسید بازار آتی سکه در بورس کالای ایران به تبعیت از اونس با روند نزولی قیمت رو به رو شد، بر این اساس سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۰۵ هزار تومان، کاهش ۰/۶درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۴۲ هزار تومان افت ۰/۳۹درصدی را به ثبت رساند. از طرفی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۲۸۵ هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت منفی ۰/۶۷ درصدی را تجربه کرد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده نیز با نرخ یک میلیون و ۳۲۸ هزار تومان معامله و با کاهش ۰/۸۱ درصدی رو به رو شد. در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۷۴ هزار تومان معامله شد و نسبت به روز یکشنبه افت۱/۰۲ درصدی را به ثبت رساند.

توجه سکه به اونس

به این ترتیب در روزی که نوسان دلار مدیریت شد، سکه تمام بهار آزادی نیز در برابر پایین رفتن از مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار مقاومت کرد و در نهایت با قیمت یک میلیون و ۲۰۲ هزار تومان به کار خود پایان داد.

این در شرایطی است که سکه‌های کوچک‌تر در مسیر کاهشی قرار گرفتند، به طوری که روز دوشنبه، نیم سکه ۶ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت ۶۷۵ هزار تومان رسید. ربع سکه نیز با ۶ هزار تومان افت به قیمت ۳۷۵هزار تومان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها