سکه

معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز گذشته به ۷ هزار و ۲۵۷ قرارداد و ارزش آن به یک هزار و ۲ میلیارد ریال رسید که نسبت به روز شنبه رشد ۳۰۲ درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی این روز به یک هزار و ۸۰۵ قرارداد رسیده بود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در اولین روز هفته، سکه و دلار در مسیر مخالف هم حرکت کردند. روز شنبه، در اولین روز هفته، دلار با کاهش ۷ تومانی از محدوده ۳ هزار و ۷۸۰ تومان خارج شد و به قیمت ۳ هزار و ۷۷۵ تومان رسید تا رکورد جدیدی نیز در بازار ارز به ثبت برسد. این در شرایطی است که اونس طی روز جمعه افزایش اندکی را به ثبت رساند. با این حال بازار سکه نیز با تبعیت از روند اونس روند مثبتی را در شروع هفته تجربه کرد.

به این ترتیب روز گذشته هر پنج سر رسید این بازار با روند افزایشی رو به رو شد، بر این اساس سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۱۳ هزار تومان، افزایش ۰/۵ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۵۴ هزار تومان رشد ۰/۴۹ درصدی را به ثبت رساند. از طرفی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت مثبت ۰/۴۸ درصدی را تجربه کرد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده نیز با نرخ یک میلیون و ۳۴۵ هزار تومان معامله و با رشد ۰/۶ درصدی رو به رو شد. در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۹۵ هزار تومان معامله شد و نسبت به روز یکشنبه افزایش۰/۶۷ درصدی را به ثبت رساند.

نگاهی به بازار نقدی

در حالی که روز شنبه بازار ارز تحت‌تاثیر افزایش بهای اونس در بازارهای جهانی و اثرات احتمالی آن در بازار داخلی قرار نگرفت، سکه تمام بهار آزادی با تکیه بر این متغیر جهانی از مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پس از ۲ هفته عبور کرد. روز شنبه سکه تمام بهار آزادی با افزایش ۷ هزار تومانی به قیمت یک‌میلیون و ۲۰۶ هزار تومان رسید. آخرین بار فلز گرانبهای داخلی ۲۴ بهمن در کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار داشت. همچنین سکه‌های کوچک‌تر ربع و نیم به افزایش بهای اونس واکنش شدیدتری نشان دادند و هر کدام رشد بیش از ۷۰ هزار تومانی را تجربه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها