• ۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
  • کد خبر: 8990
شاخص دلار

با توجه به اهمیت رویداد های اقتصادی آمریکا، عملکرد پرزیدنت ترامپ و انتظار بازار در خصوص اقدامات وی به نظر می رسد معامله گران می بایست عملکرد شاخص دلار در بازارهای جهانی را بیش از گذشته و به طور مرتب رصد کنند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در بازار داخل اثر شاخص دلار به دلیل تاثیر گذاری آن بر اونس طلا ، سکه نقدی و بازار آتی بسیار مهم است. شاخص دلار به طورتاریخی با اونس نسبت معکوس دارد (هر چند که در مواقعی از جمله خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به طور هم جهت حرکت می کردند و در مواقع خاص باید به آن توجه کرد ) قبل از تحلیل شاخص به تعریف و تاثیر آن می پردازیم :

منظوراز شاخص دلار تعریف جهانی آن است (بعضا با قیمت دلار در ایران به اشتباه تفسیر می شود ) طبق تعریف شاخص دلار درمقابل سبدی از ارزهای جهانی تعریف می شود.

تاثیر شاخص دلار بر اونس طلا

وقتی شاخص به عدد ۱۰۰ می رسد یعنی دلار با همه ارز های جهان برابری می کند و به این به معنای قوی بودن دلار آمریکا در مقابل همه ارز های جهانی است .وقتی دلار قوی می شود یعنی سبد بانک های مرکزی به دلار روی آورده است وسایر ارزها و نیز اونس طلا با فشار فروش مواجه  شده است و برعکس دربحران ها دلار کاهش و اونس افزایش می یابد .

تحلیل شاخص دلار ۱۹ فوریه ۲۰۱۷

الف )همانطور که در نمودار مشاهده می شود شاخص بعد از ۸۳ روز روند صعودی با حرکت از ۹۴٫۶ تا ۱۰۳٫۶ صعود می کند اما درآنجا متوقف می شود و بعد ازعبوراصلاحی ازفیبوناچی ۲۳% خط روند اصلی را باقدرت شکسته است و بعد از پول بک به خط روند اصلی در حال حاضر بین فیبوناچی ۲۳ و ۳۸ در حال نوسان است .

ب) صعود اصلی از پیروزی ریاست جمهوری جدید آمریکا آغازمی شود و همانطور که در نمودار ملاحظه می شود درمدت ۵ روز از ۹۵٫۸ تا عدد طلائی ۱۰۰ صعود می کند ( که در حال حاضر با فیبوناچی ۳۸% منطبق شده است ) بنابراین مادامیکه نوسانات بالای عدد ۱۰۰ ادامه داشته باشد تقاضا برای خرید دلار ادامه خواهد داشت.

ج)  برای شروع نوسانات نزولی شاخص باید ابتدا از ۱۰۰ به سمت پایین عبور کند و تغییر روند و شروع نزول پر قدرت فقط با عبور از ۹۸٫۷ امکان پذیر است  در این حالت اونس با افزایش چشمگیر قیمت مواجه خواهد شد.

د) برای هفته آینده اگر شاخص بتواند نوسانات خود را بالای عدد ۱۰۰.۷ تثبیت کند کماکان اونس تحت فشار خواهد بود اما در صورت از دست رفتن این حمایت اونس امکان افزایش خواهد  داشت.

منبع: طلا چارت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها