تالار پتروشیمی

طی هفته منتهی به ۲۸ بهمن، حدود ۴۲۲ هزار و ۳۵۸ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۹ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نشان از رشد ۹ درصدی ارزش معاملات این هفته دارد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، طی هفته مذکور، در تالار داخلی و صادراتی محصولات صنعتی و معدنی، ۱۶۲ هزار و ۵۸۶ تن انواع کالا با ارزشی نزدیک به ۴ هزار و ۷۸۵ میلیارد ریال معامله شد.

گفتنی است در تالار مذکور، ۱۴۴ هزار و ۳۲۶ تن فولاد، ۶ هزار و ۷۰۰  تن  مس، ۱۰ هزار و ۴۴۰  تن آلومینیوم، یک هزار تن کک و ۱۲۰ تن کنسانتره مولیبدن از سوی مشتریان خریداری شد.

این گزارش همچنین حاکی است، در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۲۳۷ هزار و ۳۲۸ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۴ هزار و ۳۲۹ میلیارد ریال به فروش رسید.

در این تالار، ۸۷ هزار و ۹۴۳ تن انواع قیر، ۵۹ هزار و ۶۳۵ تن مواد پلیمری، ۴۴ هزار تن وکیوم باتوم، ۱۰ هزار تن لوب کات، ۲۴ هزار و ۹۹۱ تن مواد شیمیایی، ۸ هزار و ۳۲۴ تن گوگرد، ۴۲۵ تن عایق رطوبتی، ۲ هزار تن سلاپس وکس و ۱۰ تن آرگون معامله شد.

تالار محصولات کشاورزی نیز شاهد معامله ۲۱ هزار و ۲۹۵ تن انواع کالا به ارزش نزدیک به ارزش ۳۲۱ میلیارد ریال بود؛ در این تالار، ۵ هزار و ۱۷۰ تن ذرت دامی، ۹ هزار و ۵۰۰ تن گندم، یک هزار و ۲۲۵ تن شکر سفید، ۴ هزار و ۹۰۰ تن روغن خام و ۵۰۰ تن کنجاله معامله شد.

لازم به ذکر است در هفته ای که گذشت و در بازار فرعی بورس کالای ایران، یک هزار و ۱۴۹ تن سولفات آمونیوم، ضایعات فلزی و پودر نارگیل داد و ستد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها