شیلی

نمایندگان کارگران معدن مس اسکوندیدا در شیلی دیشب تصمیم گرفتند که مداخله دولت در اختلاف با کارفرمای خود (شرکت BHP) را بپذیرند و به هیچ وجه از درخواست افزایش حقوق خود صرف نظر نکنند.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مذاکرات امروز چهارشنبه ۱۵ فوریه شروع میشود و فعلا تولید متوقف است. همزمان تولید معدن مس گراسبرگ اندونزی که متعلق به شرکت فریپورت آمریکا است نیز بدلیل عدم اجازه صادرات کنسانتره متوقف شده و بازار شاهد تداوم کاهش موجودی انبارهای LME است (۴,۴۷۵دلار،۲۴۳,۳۵۰ تن).

از سویی قیمت شمش آلومینیم طی یکسال اخیر ۲۶درصد رشد را تجربه کرده است و با گذر از مرز ۱۹۰۰دلار به بالاترین سطح قیمت ۲۱ ماه گذشته پرواز کرده است.

همزمان کاهش موجودی آلومینیم در انبارهای LME روندی روزافزون داشته و شاهد افت ۵۰۷۵ تنی آلومینیم و رسیدن موجودی به ۲.۲ میلیون تن هستیم. لغو مجوز فروش یا CancelledWarrant نیز با رشد ۱۷۷۲۵ تنی به رقم ۵۸۹ هزار تن رسیده است.

کارشناسان دلیل گرم شدن بازار، برنامه کاهش بیش از ۳ میلیون تن از ظرفیت مازاد آلومینیم چین با هدف کاهش آلودگی هوا است که وزارت محیط زیست چین در حال برنامه ریزی آن است که به نظر ادامه دار باشد.

بازار فولاد و سنگ آهن دنیا نیز بعد از پروازی چندروزه،  امروز به نقطه ثبات رسیده و نوسانات بسیار اندکی را تجربه کرده است، به طوری که سنگ آهن ۰.۲درصد افت و فولاد۰.۲۵رشد را در این روز به ثبت رسانده است. در حوزه فلزات اساسی نیز امروز شاهد رشد تقاضا و قیمت هستیم و بازار از فشار ایندکس دلار دیروز اندکی رهایی یافته است (روی۰.۴۸ ، سرب ۰.۳۷درصد  و مس۰.۲۲رشد را طی این روز تجربه کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها