کیتکو

تازه ترین نظرسنجی کیتکو از کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی نشان می دهد که قیمت جهانی طلا طی هفته آینده با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در نظرسنجی این هفته ۱۸ کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کرده اند که از این تعداد ۱۰ نفر معادل ۵۶ درصد پیش بینی کردند که قیمت طلا طی هفته آینده با افزایش روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش ۳ نفر معادل ۱۷ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا طی روزهای آینده کاهش خواهد یافت و ۵ نفر معادل ۲۸ درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا با تغییر چندانی روبرو نمی شود.

از سوی دیگر در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیز ۱۱۸۷ نفر شرکت کردند که از این تعداد نیز ۶۵۷ نفر معادل ۵۵ درصد به افزایش قیمت طلا در هفته آینده رای داده اند، ۳۷۲ نفر معادل ۳۱ درصد اعلام کردند قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد و ۱۵۸ نفر معادل ۱۳ درصد تاکید کردند قیمت طلا تغییری نخواهد کرد.

در نظرسنجی هفته گذشته ۷۲ درصد کارشناسان اقتصادی و ۶۴ درصد سرمایه گذاران بین المللی به افزایش قیمت طلا در هفته جاری رای داده بودند. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با افزایش یک درصدی روبرو شده و در ماه آوریل نیز قیمت طلا تاکنون با رشد ۶.۶ درصدی همراه بوده است.

جفری نیکولس تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه روسلند کاپیتال تاکید کرد: قیمت طلا برای شکستن سطوح مقاومتی ۱۲۳۰ تا ۱۲۵۰ دلاری تلاش زیادی می کند و اگر این سطوح مقاومتی شکسته شود می توان نسبت به افزایش بیشتر قیمت طلا امیدوار بود.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، نگرانی های مربوط به سیاست های دولت ترامپ و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا در کوتاه مدت داشته باشد.

آدریان دی دیگر کارشناس ارشد اقتصادی نیز گفت: به نظر من افزایش نااطمینانی در بازارهای جهانی موجب کاهش ارزش سهام خواهد شد و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

گزارش سایت طلا می افزاید، برخی تحلیلگران نیز معتقدند که پس از تایید صلاحیت استیون منوچین به عنوان وزیر خزانه داری آمریکا، دولت ترامپ رسما تلاش خود را برای کاهش ارزش دلار آغاز خواهد کرد و این مساله نیز در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

البته برخی کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند که ادامه روند صعودی ارزش دلار و شاخص سهام مهمترین موانع برای افزایش بیشتر قیمت طلا خواهد بود.

منبع: کیتکونیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها