سکه

معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز گذشته به ۲۵هزار و ۵۷۴ قرارداد و ارزش سه هزار و ۵۸۵میلیارد ریال رسید که نسبت به روز شنبه رشد ۲۴ درصدی را تجربه کرد، چرا که طی این روز حجم معاملات به ۲۰ هزار و ۵۷۳ قرارداد رسیده بود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، دلار که در دو روز ابتدایی هفته دو افزایش متوالی را تجربه کرده و از سطح ۳ هزار و ۸۵۰ تومان عبور کرده بود، روز دوشنبه در مسیر کاهشی قرار گرفت، این در شرایطی است که برخلاف روند آرام بازار ارز، سکه به دنبال رشد بهای اونس در بازارهای جهانی روند پر هیجان تری را تجربه کرد.

به این ترتیب روز گذشته قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران نیز در هر ۵ سررسید روند صعودی را تجربه کرد، به طوری که براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۳۳ هزار تومان، افزایش ۰/۳۹ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۷۸ هزار تومان رشد ۰/۴۴ درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۳۲۲ هزار تومان به فروش رسید و با افزایش ۰/۶۶درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۶۳ هزار تومان معامله و رشد ۰/۶۴درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۴۰۹ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۸۲درصدی را به ثبت رساند.

نگاهی به بازار نقدی

در بازار نقدی سکه و در هشتمین روز بهمن ماه، بالاترین قیمت طی ۴۰ روز گذشته را به ثبت رسید، به طوری که سکه تمام بهار آزادی که روز یکشنبه با رشد ۸ هزار تومانی از مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی عبور کرده و به قیمت یک میلیون و ۲۰۱ هزار تومان رسیده بود، در سومین روز هفته با ۸ هزار تومان افزایش دیگر به قیمت یک میلیون و ۲۰۹ هزارتومان رسید.

همچنین، نیم سکه با ۷ هزار تومان رشد به قیمت ۶۴۱ هزار تومان و ربع سکه با ۵ هزار تومان افزایش به قیمت ۳۴۱ هزار تومان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها