• ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
  • کد خبر: 8743
فولادگر

عضو کمیسیون صنایع و معان مجلس، تاکید کرد تا زمانی که نظام بانکی اصلاح نشود و سود عملیات بانکی از بازار سرمایه بیشتر باشد، منابع چندانی جذب این بازار نخواهد شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، حمیدرضا فولادگر گفت: اگر سود تسهیلات بانکی واقعاً کاهش یابد، به دنبال آن شاهد کاهش هزینه‌های تولید و رونق صنایع  نیز خواهیم بود .

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی موارد مشاهده می‌شود که بانک‌ها تسهیلات را با نرخ تعیین شده در اختیار نمی گذارند یا برای پرداخت تسهیلات بخش زیادی از پول را برای ضمانت آن نزد خود نگه می دارند لذا  درخواست ما این است که واقعاً بانک‌ها سود ۱۸ درصد تسهیلاتی را که اعلام کرده‌اند اجرایی کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: اگر نرخ سود بانکی نه روی کاغذ بلکه در عمل کاهش پیدا کند، قاعدتاً وضعیت صنعت و به تبع آن بازار سرمایه نیز دچار تحول  اساسی خواهد شد.

فولادگر همچنین در خصوص نقش مجلس در حمایت از بازار سرمایه و تامین نقدینگی صنایع گفت: در برنامه ششم چند حکم برای تقویت بازار سرمایه آمده است؛ مجموعه ای از احکام کلی هم داریم که در انتظار نهایی شدن است. ضمن اینکه روش‌هایی همچون انتشار صکوک و اوراق مشارکت اسلامی در خدمت تامین منابع مالی شرکت ها و صنایع مختلف خواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع و معان مجلس تاکید کرد که مجلس، موضوع حمایت از بازار سرمایه را به عنوان یکی از ارکان اقتصادی کشور همواره در نظر دارد.  

منبع : سنا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها