طلا

قیمت طلا امروز (دوشنبه) در بازارهای بین المللی در حالی به روند صعودی خود ادامه داده است که ارزش دلار آمریکا پس از انتشار آمارهای اشتغال با افت نسبی روبرو شده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، پس از انتشار آمارهای اشتغال و دستمزد آمریکا در ماه ژانویه، ارزش دلار با کاهش روبرو شده و گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در کوتاه مدت، متوقف شده است، این مساله در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا بوده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به بیش از ۱۲۲۳ دلار رسیده است. گرچه اقتصاد آمریکا طی ماه ژانویه ۲۲۷ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده ولی رشد دستمزدها در این مدت کمتر از حد انتظارات بوده است.

به نظر می رسد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای بهبود اوضاع اقتصادی این کشور چالش های سختی در پیش رو خواهد داشت. شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با ۰.۲ درصد کاهش به کمتر از ۹۹.۷۲ واحد رسیده است.

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری گلدسیلور سنترال در سنگاپور بر این باورند که طلا باید سطح مقاومتی بعدی ۱۲۲۵ دلاری را بشکند تا بتواند به روند صعودی اش ادامه دهد.

وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال بازار طلا نیز تاکید کرد: با توجه به شکسته شدن سطح مقاومتی ۱۲۱۹ دلاری ، به نظر می رسد طلا می تواند در کوتاه مدت تا سطح ۱۲۴۹ دلار در هر اونس افزایش یابد.

نظرسنجی تازه رویترز نشان می دهد که بانکداران بزرگ وال استریت بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا امسال ۲ بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا بعید است نرخ بهره را در نشست مارس افزایش دهد. تنش های سیاسی در آمریکا مانع از افزایش نرخ بهره خواهد شد و این مساله در شش ماه نخست امسال به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰.۴۱ درصد افزایش به بیش از ۸۱۴ تن رسیده است. قیمت هر اونس نقره نیز با ۰.۵ درصد افزایش به بیش از ۱۷.۶۵ دلار رسیده است.

به نظر می رسد قیمت طلا در هفته جاری تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار، انتشار امارهای مهم اقتصادی آمریکا چین و منطقه یورو قرار خواهد داشت. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی و در حال توسعه نیز عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا خواهد بود.

منبع: رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها