مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: با کمک محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، بخش کشاورزی بورس کالای ایران را فعال کردیم و امیدواریم سال آینده خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله بخشی از گندم‌ و جو از طریق بورس کالا انجام شود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از تسنیم، مرتضی شهیدزاده در یک نشست خبری اظهار‌کرد: میزان خرید تضمینی گندم  خریداری شده هفت میلیون و۹۵۰ هزار تن رسید و ارزش آن  ۹ هزار و ۳۰۰میلیارد تومان است.

وی خاطر نشان کرد:تاکنون هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از وجوه گندم کاران تامین و به حسابشان واریز شده ودرصورت تامین اعتبار از سوی دولت بقیه آن نیز تا پایان شهریور ماه جاری پرداخت می‌شود.

شهید زاده تصریح کرد: برنامه امسال اختصاص ۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به بخش کشاورزی از صندوق توسعه ملی است که اگر میزان فروش نفت بیشتر شود فکر می‌کنم این مقدار بیشتر شود.

وی با بیان اینکه سیاست جدید بانک کشاورزی درباره بدهکاران عدم تملیک املاک آنان است گفت: در صورتی که بدهکاران بدهی معوقی داشته باشند اصلا سراغ تملیک اموال نخواهیم رفت، زیرا معتقدیم که با تعامل این کار راحت‌تر پیش می رود.

این مقام مسئول در ارتباط با بخشودگی تسهیلات کشاورزان یادآورشد: بانک کشاورزی  در سال ۹۳ مبلغ ۱۶ هزار میلیارد ریال  از مطالبات را بخشیده است.

وی در پایان گفت : با کمک وزیر جهاد کشاورزی بخش کشاورزی بورس کالای ایران را فعال کردیم و امیدواریم سال آینده خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله بخشی از گندم‌ و جو از طریق بورس کالا انجام شود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها