سکه

معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز گذشته با حجم قابل قبولی به کار خود پایان داد، به طوریکه حجم معاملات در چهارمین روز هفته به ۲۲هزار و ۷۱۵ قرارداد و ارزش سه هزار و ۸۳ میلیارد رسید که نسبت به روز دوشنبه رشد ۵۳ درصدی را تجربه کرد، چرا که طی این روز حجم معاملات به ۱۴ هزار و ۷۶۲ قرارداد رسیده بود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در چهارمین روز هفته، روند کاهشی دلار پس از ۳ افت متوالی قطع شد و این ارز با ۵ تومان رشد به قیمت ۳ هزار و ۸۳۵ تومان رسید.

این در شرایطی است که قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی نیز با افزایش نسبی روبرو شد که علت اصلی آن رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری در پی سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بود، بر همین اساس قیمت هر اونس طلا طی این روز با ۰.۴ درصد افزایش به بیش از ۱۲۰۰ دلار رسید که در کنار رشد دلار بازار مثبتی را برای سکه نقدی و در نهایت آتی سکه بورس کالای ایران رقم زد.

به این ترتیب روز گذشته قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران نیز در هر ۵ سررسید روند صعودی را تجربه کرد، به طوری که براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۱۲ هزار تومان، افزایش ۰/۷۹ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۵۳ هزار تومان رشد ۰/۶۲ درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۲۹۳ هزار تومان به فروش رسید و با افزایش ۰/۶۹درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۳۱ هزار تومان معامله و رشد ۰/۸درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۷۱ هزار تومان معامله شد و افزایش ۱/۱۲درصدی را به ثبت رساند.

نگاهی به بازار نقدی

همسو با رشد قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی در مسیر افزایشی قرار گرفت و با ۱۴ هزار تومان رشد به قیمت یک میلیون و ۱۸۳ هزار تومان رسید. فلز گرانبهای داخلی در کنار بهره بردن از رشد دلار، از اهرم صعود اونس در بازارهای جهانی نیز استفاده کرد. ساعت ۴بعدازظهر چهارمین روز هفته، اونس جهانی بالای هزار و ۲۰۰ دلار بود.

همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۶۱۶ و ۳۲۷ هزار تومان داد و ستد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها