علی یزدانی

معاون وزیر و رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از تلاش دولت برای ورود بنگاه‌های کوچک به بازارهای سرمایه و بورس کالا خبر داد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از مهر، علی یزدانی در مراسم افتتاح واحد تولیدی واقع در شهرک صنعتی اشتهارد که صبح سه‌شنبه برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: افرادی که برای ایجاد اشتغال در کشور ازجمله استان البرز تلاش می‌کنند، قابل‌تقدیر هستند چراکه در جهت حفظ استقلال کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی بابیان اینکه این واحد تولیدی به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد، افزود: به‌طورقطع این مهم نقش مؤثری در توسعه اشتغال استان دارد.

یزدانی با اعلام اینکه شهرک صنعتی اشتهارد از اهمیت بالایی برخوردار است که برای استان مثمر ثمر بوده است، خاطرنشان کرد: امید است شاهد توسعه روزافزون این شهرک باشیم.

معاون وزیر و رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: ما در کشور بالغ‌بر ۹۵۲ شهرک و ناحیه صنعتی داریم که بیش از ۶۷ هزار قرارداد در  واحدهای صنعتی موجود منعقدشده است.

وی با اشاره به اینکه طرحی که امسال به‌تبع فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و دستور رئیس‌جمهور مبنی بر تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در راستای حمایت از بنگاه‌های تولیدی شکل گرفت اقدام ‌مؤثری در راستای راه‌اندازی بنگاه‌های راکد و حفظ اشتغال بنگاه‌های دایر بوده است، گفت: درصدد هستیم با یکپارچه‌سازی همه اقدامات در قالب راهبری و حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط، سازمان را مقتدر و کارآفرین کنیم.

وی بابیان اینکه راه‌اندازی بانک ویژه بنگاه‌های خرد؛ کوچک و متوسط یکی از این اقدامات محسوب می‌شود که در دستور کار قرار دارد، افزود: حیات بنگاه‌های بزرگ به برکت حرکت بنگاه‌های کوچک و بالعکس وابسته است.

یزدانی بیان کرد: با اقدامات دولت و پیگیری وزارت صنعت، برای ورود بنگاه‌های کوچک به بازارهای سرمایه، تفاهم‌نامه با فرا بورس برای تأمین مالی منعقد شد تا تأمین نقدینگی لازم با نرخ کم لحاظ شود.

معاون وزیر و رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: ورود به بورس کالا یکی دیگر از اقدامات مذکور بود تا بنگاه‌ها بتوانند محصولات خود را در این بورس ارائه دهند.

وی بابیان اینکه برای حمایت از بنگاه‌های خرد و متوسط اقدامات شایان توجهی لحاظ شده و درصدد هستیم بدون ورود به چرخه بروکراسی زائد نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند، تصریح کرد: در سال جاری در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ۵۰۰ شهرک و ناحیه افزایش قیمتی را شاهد نبودیم.

یزدانی با تأکید بر اینکه بنا داریم در بعد افزایش کیفیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی برنامه‌ریزی جامعی داشته باشیم، گفت: مبحث آموزش مدیران و کارکنان بنگاه‌ها باید بیش از گذشته موردتوجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها