• ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
  • کد خبر: 8582
کتاب بازار مشتقه ارز

کتاب «بازار مشتقه ارز» با هدف ارائه مفاهیم و ابزارهای معاملاتی بازار ارز پس از کتاب «پوشش نوسانات نرخ ارز (بازار قراردادهای آتی)» به عنوان دومین کتاب در حوزه بازار مالی ارز منتشر شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» این کتاب در هفت فصل و به همت  دکتر احمد یزدان پناه، استاد دانشگاه و مهدی یاربد، مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری نواندیشان کرمان منتشر شده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: « دنیای مدرن مالی بدون ابزارهای مشتقه بی معناست و ظهور این ابزارها در اقتصاد کشور می تواند سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی را در رسیدن به اهداف خود از طریق مدیریت ریسک نوسانات نرخ ارز همراهی نماید...»

نویسندگان کتاب معتقدند، با توجه به شرایط و تحولات اقتصادی و سیاسی در جهان، پیش بینی رخدادهای آتی بسیار مشکل است، بنابراین مصون سازی از این «عدم اطمینان» حائز اهمیت است. از طرفی سیاست ها و مکانیسم یکسان سازی نرخ ارز توسط بانک مرکزی هنوز برای فعالان اقتصادی به طور کامل روشن نشده است، از این رو فهم دقیق تر بازار ارز و استراتژی های معاملاتی آن و ابزارهایی که برای مصون سازی تجار کشورمان از ریسک ها و نوسانات قیمت ها وجود دارد، ضروری به نظر می رسد.

مهم ترین مباحث هفت فصل کتاب عبارتند از:

۱-  کلیاتی در مورد بازار ارز

۲-  قراردادهای سلف ارزی و سواپ (معاوضه)

۳-  بازار آتی ارز

۴-  قراردادهای اختیار معامله ارزی

۵-  مثال های کاربردی از جهان واقعی

۶-  مدل های پیش بینی نرخ ارز

۷-  مثال های کاربردی برای پیش بینی نرخ ارز

گفتنی است، نخستین کتاب در حوزه ابزارهای مالی بازار ارز با عنوان «پوشش نوسانات نرخ ارز (بازار قراردادهای آتی)» از سوی بورس کالای ایران منتشر شده بود. کتاب "پوشش نوسانات نرخ ارز" که به قلم دکتر حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران و جمعی از همکاران وی در بورس کالا، نگارش یافته است در سه بخش و در قالب یازده فصل به تجزیه و تحلیل دقیق ابعاد و ویژگی های بازار ارز در ایران و اهمیت راه اندازی قراردادهای آتی ارز در اقتصاد ملی ایران می پردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها