هفته گذشته در پی استقبال فعالان بازار آتی از قرارداد سررسید دی ماه امسال، حجم کلی قراردادهای آتی سکه به ۱۸ هزار و ۵۸۲ قرارداد و به ارزشی بالغ بر یک هزارمیلیارد و ۷۰۸ میلیون ریال رسید .

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، حجم قراردادهای آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به  ۱۸ هزار و ۵۸۲ قرارداد رسید که با توجه به حجم معاملات دو هفته پیش که ۸ هزار و ۵۵۰ قرارداد بود، بازیگران آتی سکه شاهد رشد ۱۱۷ درصدی حجم قراردادها در هفته اخیر بودند. از چهار سررسید فعال آتی سکه طلا طی مدت مذکور، بیشترین حجم معاملات با ۱۳هزار و ۱۳۵ قرارداد و به ارزش یک میلیارد و ۲۶۹ میلیون ریال مربوط به قرارداد سكه طلا تحویل دی ماه بود.

همچنین قراردادهای آتی سكه طلا تحویل آبان نیز با سه هزار و ۴۷۸ قرارداد و به ارزش ۳۲۹ میلیارد و ۲۰ میلیون ریال در جایگاه دوم قرار گرفت. رتبه سوم معاملات هم به قرارداد آتی سكه تحویل شهریور با یک هزار و ۹۷ قرارداد به ارزش ۱۰۱ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال اختصاص داشت. این در شرایطی است که معاملات تحویل تیر ماه در رده آخر قرار گرفت با ۸۲۷ قرارداد و ارزش حدود ۷۹ میلیارد ریال به کار خود در هفته اخیر پایان داد.

به این ترتیب در آخرین روز از معاملات آتی سکه در هفته گذشته، قیمت در هر چهار سر رسید با افزایش کمتر از یک درصد نسبت به معاملات روز چهارشنبه همراه شد به طوری که سکه در سررسید تیر ماه به قیمت ۹۱۰ هزار تومان معامله شد که ۰/۴۹ درصد رشد قیمت داشت. سکه تحویل شهریور‌ نیز با قیمت ۹۲۰ هزار تومان معامله شد که افزایش ۰/۳۱ درصدی را تجربه کرد. در عین حال قرارداد تحویل آبان با قیمت ۹۳۹ هزار تومان معامله شد که رشد ۰/۲۷ درصدی را داشت و در آخر نیز سکه تحویل دی با قیمت ۹۶۴ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۴ درصدی معاملات را به پایان رساند.

 از طرفی قیمت سکه نقدی نیز در ساعات پایانی آخرین روز پنج شنبه نسبت روز چهارشنبه حدود ۳ هزار تومان افزایش یافت، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار ۹۰۶هزار تومان و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با قیمت ۹۰۹هزار تومان معامله شد. نیم‌سکه در بازار ۴۵۵ هزار تومان و هر ربع سکه ۲۴۸ هزار تومان قیمت داشت. همچنین قیمت سکه‌های یک گرمی هم ۱۶۸ هزار تومان اعلام شد.

به گفته کارشناسان، از آنجا که قیمت طلای جهانی در پایان مبادلات روز جمعه نزدیک به بالاترین سطح خود در سه هفته گذشته رسیده بود و برای دومین هفته متوالی با افزایش نسبی روبرو شد، روز پنجشنبه قیمت ها در بازارهای داخلی سکه نقدی و آتی نیز افزایش یافت؛ البته در مجموع طی هفته گذشته، روند قیمت ها در بازارهای دلار، سکه نقدی و آتی - به غیر از روز پنجشنبه - کاهشی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها