فصل نامه انگلیسی

جدیدترین شماره نشریه دوماهنامه تخصصی پیام اقتصادی بورس کالا و فصلنامه انگلیسی بورس کالای ایران ویژه پاییز ۹۵ علاوه بر چاپ، بصورت الکترونیکی نیز منتشر و بر روی سایت رسمی و پایگاه خبری بورس کالای ایران قرار گرفت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در هشتمین شماره نشریه پیام اقتصادی بورس کالا که شامل شش فصل مجزا است،  علاوه بر مهمترین رویدادها؛ مناسبات تجاری بورس کالا در عرصه بین المللی و نظام انبارداری در این  عرصه، دیدگاه هایی در خصوص مشوق های صادراتی، حذف رانت و دلالی و عبور از اقتصاد سنتی، تامین مالی،  معاملات سلف گندم در تالار محصولات کشاورزی و نهایتاً گزارش هایی ا زآمار معاملات و ارزش آن در بورس کالای ایران مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. میزگرد جدیدترین شماره دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا نیز با عنوان" چالش های یک بورس بین المللی "  با حضور جمعی از مدیران بورس کالا، کارگزاران و فعالان بازار صادرات کشور در این شماره از دو ماهنامه منتشر شده است.

این شماره نشریه همچنین در گزارشی مفصل با عنوان «آپشن پس از نیم قرن در بازار سرمایه» به مهمترین رویداد اخیر در حوزه بازار سرمایه از منظر رونمایی این معاملات  در مراسمی با حضور دکتر شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، دکتر حسن امیری عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، دکتر حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران، دکتر حسن قالیباف اصل مدیر عامل شرکت بورس تهران و امیر هامونی مدیرعامل فرابورس در محل شرکت سپرده گذاری مرکزی پرداخته است.

همچنین در این شماره نشریه، مصاحبه با  دکتر محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ، عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، هدایت اله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس، دکتر بهادر بیژنی جانشین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادرا، محمد لاهوتی رئیس کنفدراسیون صادرات ایران و سید رضی حاجی آقا میری رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران انتشار یافته است.

انتشار ششمین شماره فصلنامه انگلیسی بورس کالای ایران ویژه پاییز ۹۵

ششمین شماره فصلنامه انگلیسی بورس کالای ایران ویژه پاییز ۹۵ ، علاوه بر چاپ، بصورت الکترونیکی نیز منتشر و بر روی سایت رسمی و پایگاه خبری بورس کالای ایران قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، تهیه و انتشار فصلنامه انگلیسی این بورس به منظور آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان بین المللی بورس کالای ایران و سرمایه گذاران خارجی، در دستور کار قرار گرفت و در شماره جدید این فصلنامه مطالبی چون یادداشت سردبیر، پیام مدیر عامل، اخبار عمومی، اخبار فعالیت های این بورس در فضای بین المللی، اخبار مرتبط با راه اندازی ابزارهای مالی جدید، رویدادهای مرتبط با بخش کشاورزی، فرآورده های نفتی و محصولات پتروشیمی و صنعتی معدنی، و همچنین بررسی آمار معاملات در پاییز ۱۳۹۵ در این فصل منتشر شده است.

بر اساس این گزارش ، این شماره از فصلنامه به حضور بورس کالای ایران در کارگاه انجمن بازارهای آتی به میزبانی مجارستان و استقبال AFM و FEAS از ایده خلاقانه بورس کالای ایران در حوزه بازارهای مالی، حضور بورس کالا در پنجاه و ششمین مجمع سالانه WFE، و همچنین حضور در نمایشگاه کیش اینوکس ٢٠١٦ پرداخته است. از دیگر سو، امضای تفاهمنامه همکاری بورس کالای ایران با بورس کالا و مشتقه اندونزی، همکاری بورس کالای ایران و بورس آتی تایوان با اولویت راه اندازی بازار آپشن، حضور مدیران ارشد نهاد ناظر بازار سرمایه هندوستان در بورس کالای ایران، امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه با صنایع کوچک و متوسط، امضای تفاهمنامه بورس کالای ایران با کمیسیون صنایع اتاق ایران و با امضای تفاهم نامه مشترک با بانک ملت و همچنین افتتاح تالار معاملات کارگزاران بورس کالای ایران در منطقه آزاد ارس از دیگر مطالبی است که در این فصلنامه منتشر شده است.

گفتنی است ، ششمین شماره از فصلنامه انگلیسی بورس کالا در ۶۵ صفحه و با بهره گیری از تلاش همکاران در اداره امور بین الملل این بورس منتشر شده است و نسخه چاپی آن برای بسیاری از ذینفعان بورس کالای ایران ارسال شده است.

از سویی دیگر  راه اندازی تالار منطقه ای ارس و اروند نیز بهانه ای برای گفتگو با مدیرعامل و مدیر سرمایه گذاری  این مناطق آزاد بود که در این شماره مجله منتشر شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها