بورس لندن

اگر چه دو فلز مس و روی طی هفته اخیر در بورس فلزات لندن با نوسان قیمتی رو به رو بوده اند، اما موجودی انبارهای(LME )طی هفته گذشته تا به امروز ۲۷ ژانویه ۲۰۱۷ نشان از تداوم کاهش موجودی مس (۴%) و روی (۳%) داشته که می تواند منجر به تداوم تقویت قیمت این محصولات طی هفته آینده شود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تقریبا تمامی‌تحلیلگران و موسسات مطالعاتی در جهان سال جاری را سالی برای افزایش تقاضای موثر در بازار فلزات پایه لقب داده‌اند.

 این در حالی است که پیش‌بینی ها نشان می دهد افزایش تقاضا از افزایش عرضه پیشی گرفته و این موضوع، مهمترین دلیل افزایش بهای برخی فلزات پایه طی ماه های جاری خواهد بود.

از طرفی یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت مس و روی را می‌توان در این امر جست‌وجو کرد. برای سال جاری با توجه به کاهش حجم انبارها افزایش تقاضا منطقی به نظر رسیده تا جایی که از تولید فراتر خواهد رفت.

اگر به حجم و موجودی انبارها نظری کنیم خواهیم دید در چند ماه گذشته شاهد افزایش شدید موجودی انبارهای غالب فلزات پایه به استثنای نیکل و سرب بوده ایم. این مطلب در صحت برخی از تحلیل‌ها مبنی بر کمتر بودن تولید از مصرف سایه افکنده است.

کارشناسان دلیل دیگر افزایش قیمت فزات اساسی را افزایش بهای نفت و سهام و روند بهبود اقتصاد جهانی و همچنین افزایش شدید هزینه تولید، شرایط تورمی ‌و افزایش تقاضا، عنوان کرده اند و معتقدند اگر قیمت‌ها باز هم افزایش یابد برای مس می توان بهای بیش از ۶ هزار دلاری نیز متصور بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها