علی یزدانی

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت بر اصلاح دستورالعمل های موجود با هدف کاهش بروکراسی اداری و تسهیل روند سرمایه گذاری، ضرورت بهره مندی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی استان ها از خدمات بازار سرمایه به ویژه بورس کالا ،حمایت از کار آفرینان و واحدهای دانش بنیان تاکید کرد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، معاون وزیر صنت،معدن وتجارت در گردهمایی مدیران عامل شرکت شهرکهای صنعتی سراسر کشور با اشاره به فرارسیدن دهه مبارک فجر از افتتاح ۴۵۲ طرح وپروژه عمرانی در این ایام خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۵۸ طرح صنعتی با سرمایه گذاری ۲۲هزار میلیارد ریال و ۱۲۳میلیون دلار ارزی به بهره برداری می رسد.

علی یزدانی با بیان اینکه افتتاح این طرح های صنعتی برای بیش از ۹هزار نفر اشتغال بهمراه خواهد داشت، خاطر نشان کرد: همچنین در این ایام ۱۹۴ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر۱۶۰۰میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران در ادامه ضمن تاکید بر نظارت و بازدید مستمر شرکت های استانی از زیر ساخت های عمرانی شهرکها ونواحی صنعتی استان ها تصریح کرد: مدیران استانی باید از وضعیت زیر ساخت های عمرانی همه شهرکها و نواحی صنعتی استان خود مطلع باشند ودر کمترین زمان نسبت به رفع نواقص و مشکلات موجود در این مناطق صنعتی اقدام کنند.

مهندس یزدانی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح ویژگی‌های دولت الکترونیک پرداخت و گفت: کارگروه ویژه توسعه خدمات دولت الکترونیک در سازمان و سایر استان‌ها فعال شده است ، لذا این ماموریت را جدی گرفته ودر جهت پیاده سازی آن نهایت تلاش خود را بکار بگیرید.

وی توسعه خدمات دولت الکترونیک را در کاهش تخلفات اداری موثر برشمرد و گفت: الکترونیکی شدن اطلاعات موجود در سیستم دولتی ، ما را به سمت شفافیت بیشتر و تکریم حقوق صاحبان صنایع سوق می دهد.

معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت همچنین در این نشست یک روزه به موضوعاتی نظیر اصلاح دستورالعمل های موجود با هدف کاهش بروکراسی اداری و تسهیل روند سرمایه گذاری، ضرورت بهره مندی واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها ونواحی استان ها از خدمات بازار سرمایه به ویژه بورس کالا ،حمایت از کار آفرینان وواحدهای دانش بنیان و... اشاره کرد.

گفتنی است، گردهمایی مدیران عامل شرکت شهرکهای صنعتی ابتدا با تشکیل ۶ کارگروه تخصصی ساخت وساز و تخلفات ساختمانی، کارگروه دستورالعمل‌های واگذاری زمین و مشوق‌ها ، کارگروه ارتقاء رقابت پذیری نظیر توسعه صادرات وآموزش واحدهای صنعتی ، کارگروه پایش قراردادهای راکد، کارگروه قراردادهای نواحی صنعتی جهاد والحاق زمین به شهرکها ونواحی صنعتی وکارگروه مسائل مرتبط با روابط عمومی، امور مالی و توسعه منابع انسانی آغاز بکار کرد.

این کارگروه ها متشکل از معاونان، مدیران و مشاوران سازمان و مدیران عامل استانی بود که مصوبات آن نیز در بخش بعدی کردهمایی که در بعدازظهر همان روز برگزارشد به اطلاع کلیه مدیران عامل استانی رسید.

همچنین در این نشست مشترک معاونان ومدیران سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران به موضوعاتی نظیر مدیریت بهینه مصرف آب صنعتی درشهرک‌ها ونواحی صنعتی،درج اطلاعات سرمایه گذاران خارجی در سیستم مدیریت سازمان((MIS ، توسعه صادرات واحدهای صنعتی کوچک، پایش قراردادهای راکد، مسائل مرتبط به گزارش مجامع و وضعیت نیروی انسانی شاغل در شرکت های استانی پرداخته شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها