• ۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
  • کد خبر: 8409
کراپ‌شده - اونس

عدم اطمینان از وضعیت بازارهای مالی و ابهامات زیاد درباره تاثیر برنامه ریزی های اقتصادی دولت اینده ایالات متحده امریکا منجر به افزایش محتاطانه سرمایه گزاری این فلز زرد شد و قیمت طلا را تا مرز ۱۲۱۷ دلار بالا برد .

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، سخنرانی یلن  رییس فدرال رزرو امریکا و اطمینان دهی او از روند مثبت چشم انداز اقتصادی امریکا منجر به کاهش طلا تا ۱۱۹۸ دلار شد اما مجددا اونس بالای ۱۲۰۰ دلار بسته شد.  شعار  خرید  کالای امریکایی و نیروی کار امریکایی ترامپ و برنامه پرکار هفته جاری برای دولت منتخب و لغو بسیاری از طرح های اوباما  میتواند بازار های مالی را بشدت دستخوش  تغییر قرار دهد و در ارزش دلار و قیمت سهام های امریکا تاثیر گزار باشد  . اونس طلا هم تحت تاثیر  موارد فوق قرار خواهد گرفت. نبود برنامه های اقتصادی مشخص   بازار های مالی را هنوز دچار بی تصمیمی کرده است  بازار های سهام امریکا  از دیروز مثبت معامله میشوند. در مورد اونس شاهد رفت و برگشت میان بازه ۱۱۹۵ تا ۱۲۰۵ بوده ایم که تردید را در مورد طلا بخوبی نشان میدهد. باید منتظر شروع روز کاری  دولت جدید و روشن تر شدن برنامه های اقتصادی دولت ترامپ ماند . با این حال عده ای از کارشناسان  افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت اونس طلا را متصور میباشند. در شرایط عدم اطمینان   معامله روی اونس طلا دارای ریسک فراوان بوده و ممکن است به ضرر تان تمام شود .

تحلیل تکنیکال اونس طلا

در تایم ۴ ساعته اونس طلا با توجه به شکست ۱۲۰۶ شاهد افزایش قیمت تا دامنه سطح مقاومتی ۱۲۲۰ بودیم که در حال حاضر با عرضه شدید آن دامنه به دامنه ۱۱۹۷ کاهش پیدا کرد و زیر مقاومت ۱۲۱۰ قرار دارد.

سناریوهای احتمالی اونس طلا در هفته جاری

در حال حاضر باید منتظر گذر از دو دامنه قیمتی باشیم، که سطح قیمتی ۱۲۲۰ منجر به افزایش قیمت تا دامنه ۱۲۳۳ می گردد.و عدم شکست این سطح احتمال برگشت قیمت به سمت ۱۲۰۰ وجود دارد. و شکست این سطح منجر به افزایش تا دامنه ۱۲۴۵ می شود.

سطح مورد اهمیت بعدی حمایت ۱۱۹۷ است که شکست این سطح منجر به کاهش تا دامنه ۱۱۸۸ می گردد و چنانچه پتانسیل کافی برای شکست ۱۱۸۸ داشته باشد احتمال کاهش تا دامنه ۱۱۷۶ و ۱۱۷۰ وجود دارد.

و چنانچه به یکی از دامنه های حمایتی ۱۱۸۸ و ۱۱۷۰ کاهش پیدا کند احتمال برگشت قیمت با عدم شکست ۱۱۷۰ وجود دارد. و می تواند اصلاح خود را کامل کرده باشد. و اهداف این برگشت مقاومت های ۱۱۹۷ – ۱۲۱۲ و ۱۲۲۰ باشد.

به هر دلیلی شکست سطح حمایتی ۱۱۷۰ می تواند پولبک به دامنه ۱۱۴۰ و ۱۱۳۵ را تکمیل کند و شکست ۱۱۲۰ این سناریو را نامعتبر  می کند.

منبع: طلا چارت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها