برنامه ریزی لازم برای آغاز صادرات از بورس انجام شده و در صورت نهایی شدن هماهنگی ها، به زودی شاهد آغاز صادرات سیمان از بورس کالای ایران خواهیم بود که با توجه به حمایت های دولت از بورس کالا به نظر می رسد که توسعه صادرات از بازار شفاف بورس کالا با استقبال ویژه دولت روبه رو شود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از سنا، قیمت سیمان در راستای استراتژی نظام عرضه و تقاضا و تنظیم بازار داخلی و صادراتی از شمول قیمت گذاری دولتی خارج شد که همین امر بهینه شدن قیمت سیمان و به دنبال آن آغاز دوباره صادرات این محصول را از رینگ صادراتی بورس کالای ایران به دنبال خواهد داشت.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان مطلب فوق به «پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه» گفت: در حال حاضر درصدد صادرات سیمان از طریق بورس کالای ایران به بازارهای جهانی هستیم؛ همچنین برای فروش و عرضه این محصول در رینگ داخلی بورس کالا برنامه ای داریم اما مربوط به سال آینده می شود.

عبدالرضا شیخان افزود: برای اینکه بتوانیم برای فروش سیمان در رینگ داخلی بورس کالا برنامه ریزی کنیم، ابتدا باید با افزاش حجم صادرات، بازار داخلی را که دارای مازاد تولید هستیم را متعادل کنیم که پس از انجام این کار عرضه های داخلی سیمان در بورس شروع می شود.

وی تصریح کرد: براساس برنامه ای که در نظر داریم، بعد از رونق صادرات سیمان از بورس طی ماه های آینده، در ۶ ماه دوم سال ۹۵ به رینگ داخلی ورود خواهیم کرد که پیش بینی می شود با توجه به ممنوعیت خام فروشی، فرآوری محصولات بالادستی و رشد صادرات به همراه شرایط ایجاد شده برای رفع محدودیت های بین المللی این امکان فراهم می شود تا صنعت سیمان از شرایط بحرانی عبور کرده و وضعیت متعادلی پیدا کند.

برنامه ریزی برای آغاز صادرات سیمان از بورس کالا

شیخان در خصوص زمان عرضه سیمان در تالار صادراتی گفت: برنامه ریزی لازم برای آغاز صادرات از بورس انجام شده و در صورت نهایی شدن هماهنگی ها، به زودی شاهد آغاز صادرات سیمان از بورس کالای ایران خواهیم بود که با توجه به حمایت های دولت از بورس کالا به نظر می رسد که توسعه صادرات از بازار شفاف بورس کالا با استقبال ویژه دولت روبه رو شود.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در ادامه به مزایای ورود سیمان به رینگ صادراتی اشاره کرد و افزود: با عرضه سیمان صادراتی در بورس کالای ایران می‌توانیم قیمت‌ها را در مرز رقابتی قرار دهیم و به این واسطه دست دلالان و سودجویان را از این بازار کوتاه کنیم، البته نا گفته نماند که این کار زمانی نتیجه خواهد داد که همه تولیدکنندگان سیمان داخلی وارد بورس شوند.

وی در پایان با بیان این‌که اکنون با مازاد تولید سیمان در کشور روبرو هستیم اظهار کرد: خوشبختانه تولید سیمان به طور کامل پاسخگوی نیاز داخلی کشور است، بنابراین بهتر است اهدافمان را به سمتی سوق دهیم که علاوه بر توسعه صادرات، تقاضا داخلی نیز افزایش یابد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها