کیتکو

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد که کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که قیمت طلا در هفته آینده نیز به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و همچنان خواهد درخشید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در حالی که قیمت طلا طی روزهای کذشته روندی صعودی داشته، تازه ترین نظرسنجی از کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی نشان می دهد که قیمت طلا به روند درخشش خود ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش به نظر می رسد نگرانی های سیاسی ناشی از به قدرت رسیدن ترامپ در آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا خواهد داشت.

در نظرسنجی این هفته ۱۸ کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کرده اند که از این تعداد ۱۱ نفر معادل ۶۱ درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند، ۶ نفر معادل ۳۳ درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا در این مدت کاهش خواهد یافت  و یک نفر نیز اعلام کرده است که قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد یافت.

در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز هم ۴۹۵ نفر شرکت کرده اند که ۳۳۳ نفر معادل ۶۷ درصد پیش بینی کرده اند که روند صعودی قیمت طلا در روزهای آینده نیز ادامه می یابد ۱۱۷ نفر معادل ۲۴ درصد نیز تاکید کردند قیمت طلا در این مدت با کاهش روبرو می شود و ۴۵ نفر معادل ۹ درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد داشت.

در نظرسنجی هفته گذشته ۷۵ درصد کاشناسان اقتصادی و ۵۴ درصد سرمایه گذاران بین المللی به افزایش قیمت طلا رای داده بودند. از اواسط ماه می تاکنون ۶۴ درصد پیش بینی های کارشناسان اقتصادی در نظرسنجی های کیتکو درست بوده و این رقم برای سرمایه گذاران بین المللی به ۶۴ درصد رسیده است.

تحلیلگران موسسه سی ام سی مارکتس بر این باورند که قیمت طلا در هفته آینده تحت تاثیر خطرات و ربسک های سیاسی افزایش خواهد یافت. جمعه آینده مراسم تحلیف ترامپ برگزار خواهد شد. دلار آمریکا به شدت در برابر ریسک های سیاسی آسیب پذیر خواهد بود.

ترزا می نخست وزیر  بریتانیا نیز قصد دارد طی هفته آینده سخنرانی مهمی را درباره روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا داشته باشد. انتشار آمارهای اقتصادی مهم آمریکا منطقه یورو و چین نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.

سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا به خصوص نرخ بهره و همچنین تقاضای فصلی در بازارهای چین و هند نیز تاثیر مهمی بر روند قیمت طلا خواهد داشت.

منبع: کیتکونیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها