پتروشیمی

حجم معاملات محصولات پلیمری در هفته ای که گذشت ۲۷ هزار و ۱۱۶ تن بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، عرضه محصولات ۴۹ هزار و ۲۷۰ تن و تقاضای آن ۸۱ هزار و ۵۱۰ تن رقم خورد.

به این ترتیب در هفته ای که گذشت پلی پروپیلن ها در صدر محصولات پرتقاضا و جذاب تالار پتروشیمی بودند. به طوری که پلی پروپیلن نساجی HP۵۵۲R پتروشیمی شازند با حجم عرضه ۵۰۰ تن ۵۷۲۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۵۹۱ تومان و نرخ خرید آن هم ۳هزار و ۹۵۰ تومان رقم خورد. پلی پروپیلن شیمیایی EPD۶۰R این مجتمع هم با عرضه ۲۰۰ تنی ۵۸۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۴ هزار و ۱۱۶ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۴ هزار و ۱۸۰ تومان رقم خورد.

همچنین پلی پروپیلن نساجی Z۳۰S شازند با عرضه ۲۶۰ تنی ۴۸۰ تن تقاضا داشت و با میانگین قیمت ۳ هزار و ۸۸۸ تومان معامله شد. پلی پروپیلن نساجی HP۵۵۰J و پلی پروپیلن نساجی HP۵۱۰L پلی پروپیلن جم هم با قیمت ۳ هزار و ۹۵۰ تومان مورد معامله قرار گرفت.

در گروه پلی پروپیلن های شیمیایی، پلی پروپیلن های شیمیایی گرید ZH۵۱۵ و ZB۳۳۲ نویدزرشیمی و پلی پروپیلن فیلم این مجتمع در رده اول تا سومین محصولات جذاب در تالار پتروشیمی بودند. جایگاه چهارم تا چهاردهم جدول نیز به پلی پروپیلن های نساجی مجتمع های رجال، پلی پروپیلن جم، شازند، پلی نار و مارون اختصاص داشت. در جایگاه پانزدهم پلی اتیلن اکستروژن EX۳ پتروشیمی شازند قرار داشت و پس از آن دوباره در جایگاه شانزدهم پلی پروپیلن نساجی Z۳۰S شازند.

به این ترتیب در هفته ای که گذشت نیمی از محصولات عرضه شده توسط معامله گران خریداری شد. همچنین ۲۵ گرید از ۷۲ محصول عرضه شده با رقابت توسط کارگزاران معامله شد، البته میزان رقابت نسبت به هفته گذشته کاهش را نشان می دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها