سکه

طی هفته گذشته در مجموع ۱۵۳هزار و ۴۴۶ قرارداد آتی سکه به ارزش ۲۰هزار و ۲۲۹میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت سکه در بازار داخلی طی هفته اخیر تحت تاثیر افزایش بهای اونس در بازارهای جهانی و ثبات نسبی نرخ دلار، حرکت صعودی در پیش گرفت.

بررسی معاملات هفته گذشته آتی سکه در بورس کالای ایران نشان می دهد در بین سررسیدهای فعال، بیش‌ترین حجم معاملات با ۱۰۷هزار و ۷۹۰ قرارداد به معاملات تحویل شهریور ماه سال آینده اختصاص داشت تا ارزش این سررسید به بیش از ۱۴ هزار و ۱۷۱ میلیارد ریال برسد. این در شرایطی است که سر رسید تازه وارد آبان ماه سال ۹۶ با ۳۰ هزار و ۳۷ قرارداد به بیش از ۴ هزار و ۸۸ میلیارد ریال در جایگاه دوم ایستاد. همچنین سررسید تیر ماه سال آتی نیز با ۸ هزار و ۱۹۶ قرارداد و ارزش بیش ازیک هزار و ۵۹میلیارد ریال در جایگاه سوم قرار گرفت.

سکه تحویل اسفند ماه سال جاری نیز با دو هزار و ۶۳۴ قرارداد و ارزش ۳۲۲ میلیارد ریال جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد. همچنین سکه تحویل اردیبهشت ماه سال ۹۶ نیز با حجم دو هزار و ۲۵۹ قرارداد و به ارزش بیش ۲۶۸ میلیارد ریال در جایگاه پنجم ایستاد و در آخر نیز سکه دی ماه نیز با دو هزار و ۵۳۰ قرارداد به ارزش بیش از ۳۱۸ میلیارد ریال در جایگاه ششم معاملات قرار گرفت.

در آخرین روز هفته چه گذشت؟

در هفته‌ای که گذشت روند قیمت جهانی طلا صعودی بود و تقریبا به طور متوسط ۲۲ دلار قیمت جهانی طلا افزایش پیدا کرداین افزایش قیمت ناشی از تحولات سیاسی و همچنین ضعیف شدن نرخ دلار در برابر ارزهای دیگر و افزایش تقاضا در شروع سال جدید میلادی است. این عوامل در کنار هم باعث شده است که قیمت جهانی طلا در دو هفته گذشته روند صعودی داشته باشد و موجب تحرکات مثبت سکه در بازار نقدی و آتی شود.

البته در بازار داخلی،  وضعیت تقاضا در حد معمول است و تقاضای اضافی در بازار مشاهده نمی شود اما با این حال افزایش قیمت جهانی به بازار داخلی منتقل شده و قیمت های داخلی هم افزایش پیدا کردند

به طور کلی در طول هفته گذشته یک شیب افزایشی ملایم روی قیمت جهانی طلا وجود داشت. در حالی که قیمت ارز نوسان زیادی نداشت و بیشترین نوسان مربوط به اونس جهانی طلا بود و در نتیجه با افزایش اونس جهانی طلا،  قیمت ها روند صعودی پیدا کرد و قیمت سکه تمام به یک میلیون و ۲۰۵ هزار تومان رسید

بر این اساس در معاملات پنجشنبه اخیر سکه آتی در بورس کالای ایران نیز قرارداد تحویل دی با قیمت یک میلیون و ۲۰۴ هزار تومان معامله شد و رشد۰/۸۱درصدی را در این روز تجربه کرد. همچنین سکه تحویل اسفند با قیمت یک میلیون و ۲۴۵هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با افزایش۱/۶۱درصدی نسبت به آخرین معامله در هفته گذشته رو به رو شد. این در شرایطی است که سکه سررسید اردیبهشت ماه نیز با قیمت یک میلیون و۲۸۴هزار تومان معامله شد و رشد ۴۲/۱ درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل تیر ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۲۳ هزار تومان، افزایش ۲/۰۵ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل شهریور ماه سال آتی با قیمت یک میلیون و ۳۵۲ هزار تومانی معامله شد و ۱/۹ درصد رشد قیمت را در این روز تجربه کرد و در پایان سکه آبان ماه سال آتی با رشد ۵۳/۲ درصدی بهای یک میلیون و ۳۸۸ هزار تومان را به ثبت رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها