فولاد

قیمت فولاد امروز سه شنبه در بورس جهانی شانگهای با رشد بیش از ۵درصدی به سقف مجاز افزایش قیمت روزانه نزدیک شده ، این در شرایطی است که شاخص قیمت سنگ آهن نیز بیش از ۷% جهش را طی این روز تجربه کرده است.

به گزارش« پایگاه خبری بورس کالای ایران»، با کاهش آلودگی شهرهای چین تقاضا برای محصولات فولادی و سنگ آهن در حال افزایش بوده و معاملات فیوچرز شانگهای و دالیان نیز به خوبی به این موضوع عکس العمل نشان داده است به طوریکه بیش از یک ماه است که شاهد یک چنین پروازی در قیمت های زنجیره فولاد نبوده ایم.

بنابراین با بهبود هوای شهرهای شمالی چین در معاملات  شاهد رشد تقاضا و قیمت فولاد و سنگ آهن هستیم. قیمت میلگرد نیز در شمال چین ۳دلار افزایش یافته و گزارش شده که تقاضا بسیار قوی شده است.

همزمان در ناحیه تانگشان (قلب فولاد چین) شاهد برگشت به تولید واحدهای آگلومره و گندله سازی هستیم و تقاضای سنگ آهن رو به افزایش است. دیروز نیز قیمت فیوچرز دالیان ۴.۸دلار پرواز کرد و به ۸۲.۶ دلار در هر تن رسید. بخش عمده ای از رشد قیمت در ۱۵ دقیقه آخر معاملات بورس اتفاق افتاد.

معامله گران در همین زمینه می گویند: انتظار داریم روند صعودی تقاضای امروز به فردا نیز منتقل شده و روز خوبی پیش روی فعالان بازار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها