جانت یلن

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه به مرز ۱۱۷۶ دلار رسید؛ همچنین جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا قرار است روز پنجشنبه سخنرانی مهمی داشته باشد و این اظهارات می تواند تا حد زیادی وضعیت نرخ بهره را روشن کند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت طلا هفته گذشته به بالاترین سطح در یک ماه اخیر رسیده بود و با افزایش ۲ درصدی همراه شده است.

 سرمایه گذاران بین المللی منتظر روشن شدن وضعیت سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا و نرخ بهره این کشور هستند. فدرال رزرو در نشست دسامبر نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد افزایش داد و به نظر می رسد که قصد دارد طی سال جاری نیز نرخ بهره را ۳ بار دیگر افزایش دهد.

قیمت هر اونس طلا امروز دوشنبه به مرز ۱۱۷۶دلار رسیده است که نسبت به روز جمعه تغییر چندانی نداشته است. قیمت طلا هفته گذشته با بیشترین افزایش از اوایل نوامبر روبرو شده است.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز امروز با ۰.۱ درصد کاهش به کمتر از ۱۰۲.۲۷ واحد رسیده است. گزارش جدید وزارت کار آمریکا نشان می دهد که تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در این کشور طی ماه دسامبر کمتر از انتظارات اولیه بوده ولی رشد دستمزدها امیدواری ها نسبت به وضعیت بازار اشتغال را افزایش داده است.

به نظر می رسد بهبود اوضاع بازار اشتغال آمریکا می تواند احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده را بیشتر کند.

چارلز ایوانز رئیس فدرال رزرو شیکاگو نیز در تازه ترین اظهارات خود گفته است که فدرال رزرو به شرطی می تواند نرخ بهره را در سال ۲۰۱۷ میلادی ۳ بار افزایش دهد که آمارهای اقتصادی امیدوار کننده ای منتشر شود.

 جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا قرار است روز پنجشنبه سخنرانی مهمی داشته باشد و به نظر می رسد این اظهارات می تواند تا حد زیادی وضعیت نرخ بهره را روشن کند.

آمارهای اقتصادی مهمی در آمریکا تا روز جمعه منتشر نخواهد شد و در این روز آمارهای خرده فروشی در ماه دسامبر اعلام می شود.

افزایش تقاضای فصلی در بازارهای چین و هند نیز می تواند عامل مهمی بر روند قیمت طلا در کوتاه مدت باشد.انتشار آمارهای مهم اقتصادی منطقه یورو و چین نیز تاثیر زیادی بر نرخ ارز و قیمت طلا خواهد داشت.

به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در آمریکا نیز از مهمترین عوامل موثر بر نوسانات بازارهای جهانی خواهد بود.

منبع: رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها