گندم

امروز شنبه ۱۸ دی ماه تالار معاملات بورس کالای ایران شاهد عرضه ۶۰ هزار تن گندم خوراکی جهت صادرات آرد و مشتقات مربوطه به بازارهای جهانی است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در این روز شرکت بازرگانی دولتی ایران نسبت به عرضه ۶۰ هزار تن گندم خوراکی به قیمت پایه ۷۱۰۰ ریال در تالار داخلی بورس کالای ایران اقدام می نماید که خریداران پس از خرید این گندم و تبدیل آن به آرد و مشتقات مربوطه می توانند محصول نهایی را به بازارهای جهانی صادر کنند.

بر اساس این گزارش، گندم خوراکی تولید شده در استان های ایلام و خراسان رضوی هر کدام به میزان ۲۰ هزار تن و گندم خوراکی تولید شده در استان سیستان وبلوچستان به میزان ۲۰ هزار تن به قیمت پایه ۷۱۰۰ ریال عرضه می شود. لازم به ذکر است ضرایب و مشخصات فنی مطابق آنالیز اعلامی از سوی عرضه کننده در سایت بورس کالای ایران اعلام شده است و طبق اطلاعیه عرضه منتشره ، خریداران می بایست مابه التفاوت قیمت پایه و ۱۱۰% قیمت خرید تضمینی گندم خوراکی سال ۹۵ (قیمت خرید تضمینی گندم سال۹۵، ۱۲۷۰۵ریال می باشد) را طی یک فقره ضمانتنامه بانکی به ذینفعی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران (جهت ارایه اظهار نامه صادراتی) ارایه کنند. ضمن آنکه ارایه LC داخلی بلامانع بوده و در صورت گشایش اعتبار اسنادی مدت دار سقف آن دوماهه و با هزینه مالی ۲% ماهانه است.

گفتنی است عرضه گندم به منظور صادرات به روش های متنوعی از طریق بورس کالا صورت می پذیرد. در یک روش گندم -خوراکی و دوروم- در رینگ داخلی با اخذ ضمانتنامه تضمین صادرات و تحویل در محل انبار فروشنده تحویل می گردد.

 در روش دیگر، گندم -دوروم و خوراکی- به منظور صادرات مستقیم گندم در رینگ صادراتی بورس کالا عرضه می شود. تحویل در این نوع عرضه به دو روش FOB و ExWork انجام می گیرد که در روش ExWork نیز جهت خروج گندم از کشور ظرف مدت یک ماه، ضمانتنامه بانکی از خریدار اخذ می گردد ولی در تحویل FOB نیازی به اخذ این ضمانتنامه نمی باشد.

عرضه گندم دوروم صادراتی از طریق رینگ صادراتی بورس کالا، فردا - یکشنبه ١٩ دی ماه- انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها