مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) با حضور معاون سازمان بورس و اوراق بهادار و اعضای هیات مدیره این شرکت برگزار شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از روابط عمومی سمات، این مراسم که با حضور کارکنان شرکت سپرده گذاری مرکزی و در سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد، دکتر حسن امیری اظهار امیدواری کرد تغییر و تحولات اخیر در مدیریت سمات و بورس کالای ایران، منشاء خیر و برکت برای بازار سرمایه باشد.

عضو هیات مدیره سازمان بورس با بیان اینکه سپرده گذاری مرکزی یک شرکت خاص در بازار سرمایه است، راه اندازی سامانه جدید پس از معاملات و انتقال عملیات پایاپای بورس کالا را دو اولویت مهم و اساسی  سمات اعلام کرد.

وی اظهار داشت: راه اندازی سامانه جدید پس از معاملات از اولویت های اصلی شرکت سپرده گذاری مرکزی است که باید هر سریعتر در تعامل با ارکان مختلف بازار سرمایه عملیاتی شود.

دکتر امیری به الزام قانونی مبنی بر انتقال عملیات پایاپای بورس کالای ایران به شرکت سپرده گذاری مرکزی اشاره کرد و گفت: بدون شک با حضور آقای سلطانی نژاد در راس مدیریت بورس کالای ایران، می توان اجرای این الزام قانونی را تسریع بخشید.

رییس هیات مدیره سمات حضور دکتر محسنی در پست مدیر عاملی این شرکت را به فال نیک گرفت و افزود : امیدوارم با درایت و مدیریت ایشان، بتوان برنامه ها و اولویت های کاری سمات را به نحو شایسته ای پیش برد و با توجه به اینکه این شرکت حافظ دارایی ها و اطلاعات سهامداران است، بتواند اعتماد و اطمینان آنان را در این زمینه افزایش دهد.

مدیر عامل سابق سمات نیز در این مراسم با بیان اینکه هم اکنون کشورها به اندازه بازار مالی آنها مقیاس می شوند، اظهار داشت : در جدیدترین آمارها، کشورهای کوچک هنگ کنگ و سنگاپور به دلیل در اختیار داشتن بازارهای مالی قوی، بالاتر چین و روسیه قرار دارند.

دکتر حامد سلطانی نژاد با اشاره به اینکه بخش واقعی اقتصاد با بخش مالی آن گره خورده است، گفت: زیر ساخت های الکترونیک باعث شده است تا دسترسی به بازارهای مالی جهان تسهیل یابد و باید با تقویت نهادهای مالی در ایران، گام های لازم به سوی جهانی شدن در کشور برداشته شود.

وی شرکت های سپرده گذاری مرکزی را یکی از نهادهای مهم در بازارهای مالی جهان نام برد و تصریح کرد : این شرکت ها زیر ساخت های لازم را برای فعالیت سایر بازیگران بازار سرمایه فراهم می کند و بدون شک هر کار توسعه ای در این شرکت به اقتصاد ملی کمک می کند.

سلطانی نژاد در پایان سخنان خود گفت : دکتر محسنی با تجربه گرانبهایی که در حوزه صنعت، بازرگانی و خدمات مالی دارد، قطعا می تواند روند رو به رشد و پیشرفت شرکت سپرده گذاری مرکزی را افزایش دهند.

دراین مراسم، مدیرعامل جدید شرکت سپرده گذاری با بیان اینکه دکتر امیری در اظهارات خود اولویت ها و ماموریت های این شرکت تشریح کردند، افزود: امیدوارم با کمک نیروهای انسانی متخصص سمات بتوانیم انتظارات سازمان بورس و اوراق بهادار را برآورده سازیم.

دکتر محمدرضا محسنی تصریح کرد : بنای شرکت سپرده گذاری، سرمایه های انسانی آن است که امیدوارم بتوانیم شرکتی پویا و پیشرو در عرصه های مختلف ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه همگان آقای سلطانی نژاد را یک مدیر توسعه ای در بازار سرمایه می شناسند، گفت : با حضور ایشان در بورس کالا، خون تازه ای در رگ های این بورس دمیده شده است و امیدوارم جایگاه این شرکت در بازار سرمایه و اقتصاد ملی ارتقا یابد.

در پایان این مراسم، از سوی اعضای هیات مدیره و کارکنان شرکت سمات، هدیه ای به رسم تجلیل از تلاش های سلطانی نژاد در مدت حضورش در این شرکت از سوی دکتر امیری اهدا شد.

سلطانی نژاد اواخر تیرماه امسال بعد از شش سال حضور در شرکت سپرده گذاری مرکزی به سمت مدیر عاملی بورس کالای ایران برگزیده شد.

دکتر محسنی نیز در جلسه اخیر هیات مدیره شرکت سپرده گذاری مرکزی به سمت مدیر عاملی این شرکت منصوب شد. مدیرعامل جدید سمات سابقه مدیر عاملی شرکت لوازم خانگی پارس الکتریک، عضویت در هیات مدیره هلدینگ سرمایه گذاری شستا، عضویت در هیات مدیره و مدیر عاملی شرکت هلدینگ توسعه صنایع خودرو، مشاور مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا، عضویت در هیات مدیره شرکت سایپا پیستون و مدیریت ارتباطات سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و ... دارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها