سکه و ارز

حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز گذشته به ۵۱هزار و ۸۸۶ قرارداد و ارزش آن به ۶ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تغییر مسیر مثبت بازار ارز طی روز دوشنبه موجب رشد مجدد بهای سکه در بازار نقدی و آتی شد.

به این ترتیب همسو با رشد قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز در بازار نقدی طی روز دوشنبه  با ۷ هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و ۱۵۷هزار تومان رسید. این رشد در حالی رخ داد که فلز گرانبهای داخلی در ابتدای روز تا میانه کانال یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان پایین رفته بود.

در همین حال هر قطعه نیم سکه بهار آزادی به قیمت ۶۰۵ هزار تومان فروش رفت و افزایش یک هزار تومانی را نسبت به روز یکشنبه تجربه کرد.  ربع سکه نیز با قیمت ۳۲۰ هزار تومان معامله شد و رشد ۳ هزار تومانی را به ثبت رساند. همچنین سکه گرمی هم دیروز در بازار آزاد با قیمت ۲۰۴ هزار تومان به فروش رسید و افزایش دو هزار تومانی را تجربه کرد.

در بازار آتی چه گذشت؟

به تبع روند صعودی قیمت ها ومعاملات در بازار نقدی طلا، معاملات آتی نیز در سومین روز هفته با رشد قیمت ها رو به رو شد، به طوری که سکه تحویل دی ماه با قیمت یک میلیون ۱۶۱ هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و ۱۹۱ هزار تومان معامله شد. این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با نرخ یک میلیون و ۲۲۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید تیر ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۲۳۹ هزار تومان معامله شد و در پایان نیز سررسید شهریور سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۵۸ هزار تومان معامله شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها