سکه

حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز گذشته به ۴۹هزار و ۱۳۳ قرارداد و ارزش آن به ۶ هزار و ۵۵ میلیارد ریال رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، روند نزولی بهای ارز در هفته جاری به همراه کاهش بهای اونس جهانی طی روز جمعه موجب افت بیش از یک در صدی قیمت سکه در بازار آتی و نقدی شد.

بر این اساس در اولین روز از هفته قیمت سکه در هر پنج سررسید فعال بازار آتی با روند نزولی رو به رو شد، به طوری که سکه تحویل دی ماه با کاهش ۱/۸۲ درصدی به قیمت یک میلیون ۱۵۴ هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و ۱۷۴ هزار تومان معامله شد و ۳/۳۹ درصد افت داشت. این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با کاهش قیمت ۲/۸۵ درصدی با نرخ یک میلیون و ۱۹۳ هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید تیر ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۲۲۰ هزار تومان معامله شد و افت ۲/۴۳ درصدی را به ثبت رساند و در پایان نیز سر رسید شهریور سال ۹۶ با کاهش ۳/۲۸درصدی با قیمت یک میلیون و ۲۳۷ هزار تومان معامله شد.

در بازار نقدی چه گذشت؟

همسو با روند کاهشی دلار، روز شنبه سکه تمام بهار آزادی ۳۲ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت یک میلیون و ۱۳۵ هزار تومان رسید. به این ترتیب، سکه که سه‌شنبه گذشته تا قیمت یک میلیون و ۲۱۷ هزار تومان بالا رفته بود، ظرف ۳ روز حدود ۸۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد. در همین حال هر قطعه نیم سکه بهار آزادی به قیمت ۶۰۹ هزار تومان فروش رفت.  ربع سکه نیز با قیمت ۳۱۹ هزار تومان معامله شد. همچنین سکه گرمی هم دیروز در بازار آزاد با قیمت ۲۰۳ هزار تومان به فروش رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها