سکه

رکورد معاملات هفتگی، روزانه، پنجشنبه ها و قرارداد آپشن سکه، طی هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالای ایران شکسته شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، هفته گذشته با معامله بیش از ۲۱۲هزار قرارداد آتی، رکورد حجم معاملات هفتگی آتی سکه از ابتدای راه اندازی بازار مشتقه بورس کالای ایران از سال ۸۶ شکسته شد. در طرف مقابل ارزش معاملات هفتگی نیز به حدود ۲۷هزار و ۹۳ میلیارد ریال رسید تا دومین رکورد ثبت شود.

همچنین در هفته قبل، رکورد بیشترین معامله روزانه از ابتدای راه اندازی معاملات آتی با بیش از ٧٣ هزار قرارداد در روز چهارشنبه شکست و رکورد بعدی نیز به ارزش معاملات این روز با قرار گرفتن روی رقم ۹۶۰میلیارد تومان اختصاص داشت.

قرعه ثبت رکورد پنجم بازار مشتقه بورس کالا به نام روز پنجشنبه با عنوان "برترین پنجشنبه تاریخ بازار آتی" افتاد؛ به طوریکه رکورد بیشترین قرارداد معامله شده در تاریخ پنجشنبه های بازار آتی با انعقاد ٣٩هزار و ۸۵۵ قرارداد در روز نهم دی ماه شکست تا پنجشنبه گذشته به عنوان ششمین روز پر معامله تاریخ بازار آتی نیز لقب بگیرد. همچنین با توجه به راه اندازی قرارداد اختیار معامله سکه از روز ۲۴ آذر ماه، در روز یکشنبه گذشته -۵ دی ماه- نیز با انعقاد ٢هزار و ٢٨٩ قرارداد، رکورد حجم معاملات روزانه آپشن سکه نیز شکسته شد.  

نگاهی به رده بندی سررسیدها

بررسی جزییات معاملات هفته گذشته بازار آتی سکه نشان می دهد که قرارداد تحویل شهریور سال آینده به ۱۶۵هزار و ۹۴۷قرارداد رسید و در صدر قرار گفت. رتبه دوم پر حجم ترین قرارداد فعال بازار آتی نیز به موعد تحویل تیر سال ۹۶ با انعقاد ۲۰ هزار و ۶۰۲ قرارداد اختصاص یافت. همچنین در رتبه های بعدی نیز سررسید اردیبهشت سال آینده با ۹هزار و ۳۵۶ قرارداد، اسفند امسال با ۴هزار و ۸۳۴قرارداد و دی ماه جاری با ۱۴ هزار و ۴۱۵ قرارداد قرار گرفتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها