تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری ای بی ان آمرو پیش بینی کردند که سال ۲۰۱۶ میلادی زمان خوبی برای سرمایه گذاری در بازار طلا نخواهد بود و روند نزولی قیمت این فلز زرد همچنان ادامه خواهد یافت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تحلیلگران موسسه ای بی ان آمرو به سرمایه گذاران بین المللی توصیه کردند که برای سرمایه گذاری در بازار طلا حداقل یک سال صبر کنند چرا که روند نزولی قیمت طلا طی سال ۲۰۱۶ میلادی نیز ادامه خواهد یافت.

بر اساس این گزارش بانک آلمانی ای بی ان آمرو در گزارش چشم انداز بازار طلا افزود: در ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی قیمت جهانی طلا با کاهش روبرو خواهد شد و قیمت هر اونس طلا به کمتر از ۱۰۰۰ دلار خواهد رسید.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا تا اواسط سال ۲۰۱۷ میلادی با افزایش روبرو نخواهد شد. مهمترین عامل تاثیرگذار بر قیمت جهانی فلزات گرانبها در شرایط کنونی تقویت ارزش دلار و ادامه نگرانی ها نسبت به اتخاذ سیاست های انقباضی پولی از سوی فدرال رزرو آمریکا است.

از سویی بر اساس پیش بینی های صورت گرفته به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا نهایتا تا سه ماه نخست ۲۰۱۶ میلادی نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این مساله موجب کاهش قیمت جهانی طلا خواهد شد.

همچنین موسسه مالی ای بی ان آمرو اعلام کرد: احتمالا روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی تدریجی و کند خواهد بود ولی این مساله موجب افزایش نرخ بهره اوراق قرضه شده و قیمت طلا را در سال آینده به ۹۰۰ دلار در هر اونس کاهش خواهد داد. بنابر این سرمایه گذاران بین المللی باید کاملا محتاط باشند.

البته ممکن است قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر برخی عوامل با افزایش نسبی روبرو شود و فرصت های خوبی را برای سرمایه گذاری فراهم کند. وجود ریسک سیستماتیک در بازار سهام می تواند در برخی اوقات موجب افزایش تقاضا برای طلا شود و این مساله قیمت این فلز گرانبها را افزایش دهد.

این بانک در ادامه پیش بینی کرد که قیمت طلا تا سه ماه سوم ۲۰۱۷ میلادی با افزایش روبرو نخواهد شد. افت تولید و عرضه جهانی و افزایش تقاضای جواهرات می تواند موجب افزایش مجدد قیمت طلا در سه ماه سوم ۲۰۱۷ میلادی شود.

بر این اساس میانگین قیمت هر اونس طلا در سال ۲۰۱۶ میلادی به ۹۵۰ دلار و در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز به ۹۴۴ دلار خواهد رسید.

 

منبع: کیتکو نیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها