کیتکو

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد که اکثر کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده با کاهش روبرو خواهد شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، نظرسنجی جدید حاکی است که قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر عوامل مختلفی احتمالا با کاهش روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش ۱۷ تحلیلگر ارشد اقتصادی در نظرسنجی این هفته شرکت کرده اند که از این تعداد ۶ نفر معادل ۳۵ درصد به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده اند، ۷ نفر معادل ۴۱ درصد پیش بینی کرده اند که قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد و ۴ نفر معادل ۲۴ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در این مدت تغییر چندانی نخواهد داشت.

در نظرسنجی آنلاین کیتکو هم ۴۰۲ نفر شرکت کردند که از این تعداد نیز ۱۳۹ نفر معادل ۳۵ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت و ۱۸۶ نفر معادل ۴۶ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد و ۷۷ نفر معادل ۱۹ درصد تاکید کردند قیمت طلا در هفته آینده تغییری نخواهد داشت.

در نظرسنجی هفته گذشته ۵۶ درصد سرمایه گذاران بین المللی پیش بینی کردند قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد و ۴۴ درصد کارشناسان اقتصادی نیز با افزایش قیمت طلا رای دادند.

از اواسط ماه می تاکنون کارشناسان اقتصادی در ۶۸ درصد نظرسنجی ها مسیر قیمت طلا را درست پیش بینی کرده اند و این رقم برای سرمایه گذاران بین المللی به ۵۸ درصد رسیده است.

کن موریسون تحلیلگر ارشد بازار طلا پیش بینی کرده است که قیمت جهانی این فلز زرد در هفته پایانی ۲۰۱۶ میلادی با رشد ۱۵ تا ۲۰ دلاری روبرو خواهد شد.

وی اعلام کرده است که شرایط بازار طلا در اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی شبیه اواخر سال ۲۰۱۵ خواهد بود. با آغاز سال ۲۰۱۷ در حالی که امیدواری های زیادی نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا وجود دارد ولی هنوز نگرانی ها و نااطمینانی ها نسبت به سیاست های مالی و اقتصادی ترامپ ذهن سرمایه گذاران را مشغول کرده است. تعجبی نخواهد داشت که قیمت طلا در اوایل سال ۲۰۱۷ نیز مانند اوایل ۲۰۱۶ با رشد چشمگیری روبرو شود.

برخی تحلیلگران نیز معتقدند که با توجه به مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، در پیش بودن انتخابات سرنوشت ساز در فرانسه و آلمان و تشکیل دولت جدید ایتالیا و بحران مهاجرت احتمال افزایش بیشتر قیمت طلا وجود دارد.

منبع: کیتکونیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها