سکه

حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۲۱ هزار و ۴۱۱ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۲هزار و ۵۷۲ میلیارد ریال رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت سکه در بازار داخلی طی هفته اخیر تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و ریزش  بهای طلا در بازارهای جهانی، حرکت نوسانی در پیش گرفت.

بررسی معاملات هفته گذشته آتی سکه در بورس کالای ایران نیز نشان می دهد در بین سررسیدهای فعال، بیش‌ترین حجم معاملات با ۱۶هزار و ۸۱۲ قرارداد به معاملات تحویل شهریور ماه سال آینده اختصاص داشت تا ارزش این سررسید به بیش از ۲ هزار و ۳۱ میلیارد ریال برسد. این در شرایطی است که سررسید تیر ماه سال جاری با ۲ هزار و ۶۳۹ قرارداد و ارزش بیش از ۳۱۴ میلیارد ریال در جایگاه دوم قرار گرفت. همچنین سکه تحویل دی ماه نیز با حجم ۹۲۱ قرارداد و به ارزش بیش ۱۰۵ میلیارد ریال در جایگاه سوم ایستاد.

سکه تحویل اردیبهشت ماه سال آتی نیز با ۶۵۵ قرارداد و ارزش ۷۶ میلیارد ریال در جایگاه چهارم و همچنین سکه اسفند ماه نیز با ۳۸۴ قرارداد به ارزش بیش از ۴۴ میلیارد ریال در جایگاه پنجم معاملات قرار گرفت.

در آخرین روز هفته چه گذشت؟

هفته‌ گذشته، هفتمین هفته متوالی بود که قیمت جهانی طلا با کاهش روبرو شد اما نوسانات رو به بالای دلار موجب نوسان قیمت در بازار آتی سکه طی روز پنجشنبه شده بود.

بر این اساس در معاملات پنجشنبه اخیر بورس کالای ایران، قرارداد تحویل دی با قیمت یک میلیون و ۱۴۷ هزار تومان معامله شد و افت۰/۰۸درصدی را در این روز تجربه کرد. همچنین سکه تحویل اسفند با قیمت یک میلیون و ۱۶۱هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با کاهش۰/۰۷درصدی نسبت به آخرین معامله در هفته گذشته رو به رو شد. این در شرایطی است که سکه سررسید اردیبهشت ماه نیز بدون هیچ تغیری با قیمت یک میلیون و۱۷۶هزار تومان معامله شد. همچنین سکه تحویل تیر ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۱۹۳ هزار تومان، کاهش ۰/۰۶ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل شهریور ماه سال آتی با قیمت یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومانی معامله شد و ۰/۰۱ درصد رشد قیمت را در این روز تجربه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها