طلا

در حالی که انتظار می رفت ترور سفیر روسیه در ترکیه و حمله تروریستی به بازار کریسمس در برلین آلمان موجب افزایش تقاضای طلا به عنوان مکانی امن برای سرمایه گذاری شود، ولی به نظر می رسد این حوادث تاثیر چندانی بر بازارهای بین المللی به خصوص طلا نداشته است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز گذشته به ۳هزار و ۲۰۷ قرارداد و ارزش آن به ۳۸۵ میلیارد ریال رسید.

بر این اساس روز گذشته سکه تحویل دی ماه با کاهش ۰.۱۱ درصدی به قیمت یک میلیون ۱۴۲ هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و ۱۵۷ هزار تومان معامله شد و ۰.۰۵ درصد افت داشت. این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با کاهش قیمت ۰.۰۶ درصدی با نرخ یک میلیون و ۱۷۳ هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و ۱۸۸ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰.۱۱ درصدی را به ثبت رساند و در پایان نیز سر رسید شهریور ماه با افت ۰.۱درصدی با قیمت یک میلیون و ۲۰۶ هزار تومان معامله شد. به این ترتیب هر پنج سررسید دی، اسفند، اردیبهشت، تیر و شهریور ماه با روندی منفی روبه رو بودند.

در همین حال روز گذشته قیمت جهانی هر اونس طلا به ۱۱۳۸ دلار رسیده است؛ در حالی که انتظار می رفت ترور سفیر روسیه در ترکیه و حمله تروریستی به بازار کریسمس در برلین آلمان موجب افزایش تقاضای طلا به عنوان مکانی امن برای سرمایه گذاری شود، ولی به نظر می رسد این حوادث تاثیر چندانی بر بازارهای بین المللی به خصوص طلا نداشته است.

در بازار سکه هم قیمت هر سکه بهار آزادی روز گذشته یک میلیون و ۱۳۰ هزارتومان و هر قطعه سکه طرح امام هم یک میلیون و ۱۴۳ هزارتومان عنوان شد. نیم سکه ۶۰۰ هزارتومان و ربع سکه هم ۳۱۹ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.

در بازار گواهی سپرده سکه طلا چه گذشت؟

همچنین حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به ۲۴ سکه به ارزش ۲۷۳ میلیون ریال رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها