• ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
  • کد خبر: 7602
کراپ‌شده - سکه

حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۳۰ هزار و ۹۴۴ قرارداد و ارزش آن به بیش از۳ هزار و ۶۹۸ میلیارد ریال رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت سکه در بازار داخلی طی هفته اخیر تحت تاثیر رشد ارزش دلار و افت بهای طلا در بازارهای جهانی، حرکت نزولی در پیش گرفت. 

به این ترتیب در بین سررسیدهای فعال بازار آتی سکه، بیش‌ترین حجم معاملات با ۲۳ هزار و ۳۱۰ قرارداد به معاملات تحویل شهریور ماه سال آینده اختصاص داشت تا ارزش این سررسید به بیش از ۲ هزار و ۸۰۲ میلیارد ریال برسد. این در شرایطی است که سررسید تیر ماه سال جاری با ۵ هزار و ۱۵۸ قرارداد و ارزش بیش از ۶۱۱ میلیارد ریال در جایگاه دوم قرار گرفت. همچنین سکه تحویل دی ماه نیز با حجم یک هزار و ۴۰۵ قرارداد و به ارزش بیش ۱۶۰ میلیارد ریال در جایگاه سوم ایستاد.

سکه تحویل اردیبهشت ماه سال آتی نیز با ۶۶۲ قرارداد و ارزش ۷۷ میلیارد ریال در جایگاه چهارم و همچنین سکه اسفند ماه نیز با ۴۰۶ قرارداد به ارزش بیش از ۴۶ میلیارد ریال در جایگاه پنجم معاملات قرار گرفت.

در آخرین روز هفته چه گذشت؟

هفته‌ای که گذشته چهارمین هفته متوالی بود که قیمت جهانی طلا با کاهش روبرو شد و در مجموع حدود ۳۵ دلار قیمت جهانی طلا کاهش پیدا کرد که این موضوع موجب کاهش بهای سکه به ویژه در آخرین روز از هفته معاملاتی شد.

بر این اساس در معاملات پنجشنبه اخیر بورس کالای ایران، قرارداد تحویل دی با قیمت یک میلیون و ۱۳۹ هزار تومان معامله شد و افت۰/۵۲درصدی را در این روز تجربه کرد. همچنین سکه تحویل اسفند با قیمت یک میلیون و ۱۵۴هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با کاهش۰/۵۳ درصدی نسبت به آخرین معامله در هفته گذشته رو به رو شد. این در شرایطی است که سکه سررسید اردیبهشت ماه با افت ۰/۵۲ درصدی با قیمت یک میلیون و۱۶۸هزار تومان معامله شد. همچنین سکه تحویل تیر ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۱۸۳ هزار تومان، کاهش ۰/۴۶ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل شهریور ماه سال آتی با قیمت یک میلیون و ۲۰۱ هزار تومانی معامله شد و ۰/۴۶ درصد افت قیمت را در این روز تجربه کرد.

از سویی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به دلیل کاهش قیمت جهانی گفت که افزایش ۲۵/۰ درصدی نرخ بهره در آمریکا زمینه ساز کاهش قیمت جهانی طلا بوده است.

محمد کشتی آرای درباره وضعیت سکه و طلا در بازار داخلی عنوان کرد:‌ در بازار داخلی، کاهش قیمت جهانی طلا تاثیر مثبتی روی قیمت‌های داخلی نداشت. در هفته گذشته نرخ ارز افزایش بیشتری پیدا کرد و همین افزایش قیمت باعث شد که قیمت سکه و طلا در بازار داخلی سیر صعودی پیدا کند. 

کشتی آرای اضافه کرد: در این روند افزایشی سکه تمام طرح جدید از یک میلیون و ۱۳۵ هزار تومان به یک میلیون و ۱۴۳ هزار تومان و نیم سکه و ربع سکه به ۶۰۰ و ۳۲۰ هزار تومان رسید که البته بالا رفتن تقاضا هم به مناسبت عید در این روند تاثیرگذار بود.

  وی درباره پیش‌بینی قیمت‌ها طی روزهای آینده در بازار سکه و طلا گفت که وضعیت قیمت‌ها در بازار بستگی به وضعیت و روند قیمت ارز دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها