10.jpg

به دنبال ادامه روند صعودی ارزش دلار قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز (دوشنبه) در بازارهای جهانی همچنان با کاهش روبرو شده و به کمتر از ۱۱۶۰ دلار رسیده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، شاخص ارزش دلار آمریکا امروز دوشنبه به ۱۰۱.۷۹ واحد رسیده است که این بالاترین رقم از ۳۰ نوامبر به شمار می رود.

بر اساس این گزارش تحلیلگران کامرزبانک اعلام کردند که ادامه روند صعودی ارزش دلار در بازارهای بین المللی می تواند موجب کاهش قیمت طلا به ۱۱۰۰ دلار در هر اونس طی ماه های آینده شود.

انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا و گمانه زنی های مربوط به سیاست های اقتصادی و مالی دولت ترامپ تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا داشته است. نشست فدرال رزرو آمریکا نیز قرار است طی روزهای آینده برگزار شود و بسیاری از فعالان بازارهای بین المللی و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد افزایش خواهد داد.

تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست چهارشنبه بیش از ۹۵ درصد خواهد بود.

قیمت هر اونس طلا نیز امروز دوشنبه در بازارهای بین المللی به مرز ۱۱۶۰ دلار رسیده است.

در بازار جهانی انرژی نیز قیمت هر اونس نفت برنت دریای شمال در بازار لندن به بیش از ۵۶.۸۳ دلار رسیده که این بالاترین رقم از جولای ۲۰۱۵ میلادی بوده است.

موسسه مالی ای ان زد اعلام کرد: توافق کشورهای غیر اوپک برای کاهش سقف تولید طی ماه های آینده می تواند به نفع قیمت جهانی نفت باشد. عربستان سعودی نیز اعلام کرده است که احتمالا تولید نفت خود را بیشتر از سطح توافق شده در نشست اخیر اوپک کاهش خواهد داد.

کشورهای غیر اوپک نیز به تازگی موافقت کردند تا میزان تولید خود را ۵۵۸ هزار بشکه در روز کاهش دهند.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا اروپا و چین طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا خواهد داشت. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز نقش مهمی در تعیین قیمت طلا خواهد داشت.

بیانیه پایانی نشست فدرال رزرو آمریکا چهارشنبه منتشر خواهد شد و پس از ان جانت یلن رئیس فدرال رزرو کنفرانس خبری برگزار خواهد کرد. بیانیه فدرال رزرو می تواند تا حد زیادی وضعیت نرخ بهره در سال ۲۰۱۷ را مشخص کند.

منبع: پایگاه اینترنتی بولیون دسک

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها