محصولات شیمیایی

مقایسه قیمت پایه محصولات شیمیایی در تاریخ ۷ و ۲۱ آذر نشان می دهد که اکثر کالاها روندی افزایشی داشته اند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، افزایش قیمت دلار و نفت از دلایل رشد چشمگیر قیمت ها در گروه محصولات شیمیایی به شمار می رود.

به این ترتیب بیشترین افزایش قیمت در گروه محصولات شیمیایی بنزن با ۲۵ درصد رشد نسبت به دو هفته گذشته بود. این کالا از رقم ۲ هزار و ۳۳۹ به ۲ هزار و ۹۲۶ تومان رسیده است.

در رده بعدی افزایش قیمت نیز متانول با ۱۵ درصد رشد، منواتیلن گلایکول و زایلین مخلوط نیز با ۱۲ درصد رشد نسبت به دو هفته گذشته قرار دارند.

همچنین آرماتیک سنگین هم ۱۱ درصد نسبت به دو هفته گذشته رشد داشته و از رقم یک هزار و ۸۷۹ به دو هزار و ۱۰۳ تومان رسیده است. همچنین دی اتیلن گلایکول نیز روندی افزایشی را با ۱۰ درصد رشد نسبت به دو هفته گذشته به ثبت رساند.

سودمایع، پارازایلین و استایرن منومر هم با ۸و ۷ درصد رشد نسبت به دو هفته گذشته روبه رو شدند، به طوری که سودمایع از ۶۰۸ به ۶۵۸ تومان رسید. همچنین پارازایلین هم از رقم ۲ هزار و ۵۹۳ به ۲ هزار و ۸۱۱ تومان رسید. استایرن منومر هم به میزان ۲۷۷ تومان نسبت به دو هفته گذشته گران شد.

نرمال بوتانول، اسید ترفتالیک، کریستال ملامین و اورتوزایلین هم نسبت به دو هفته قبل ۶ درصد رشد قیمت داشتند. همچنین دی اتیل هگزانول وایزوبوتانول هم با ۴ درصد رشد نسبت به دو هفته گذشته روبه رو شدند، به طوری که این کالاها به ترتیب ۱۲۸ و ۱۰۷ تومان گران شدند.

کمترین افزایش قیمت ها نیز در گروه محصولات شیمیایی نسبت به دو هفته گذشته متعلق به اسیداستیک و گاز پروپان با ۲ درصد رشد و گاز مایع صنعتی و اوره پریل با ۰.۷ و ۰.۳ درصد رشد است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها