این روزها با توجه به وجود عوامل مختلف و تاثیر گذار بر قیمت طلا، تحلیلگران نمی توانند چشم انداز روشنی را برای قیمت طلا ترسیم کنند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از رویترز، قیمت طلا در بازارهای بین المللی روز گذشته تحت تاثیر نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا با کاهش همراه شد، ولی مجددا به علت کاهش شاخص سهام در بازارهای جهانی ثابت باقی ماند و کاهش بیشتری را تجربه کرد.

قیمت جهانی طلا که روز دوشنبه با کاهش محسوسی روبرو شده است، امروز سه شنبه تقریبا تثبیت شده و نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشت، به طوری که قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز به ۱۱۳۲ دلار رسیده است. قیمت این فلز زرد روز گذشته بیش از ۱.۲ درصد کاهش را تجربه کرد.

همچنین نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است. اظهارات ضد و نقیض مقام های فدرال رزرو آمریکا نیز به نگرانی ها و نااطمینانی های موجود در بازارهای بین المللی دامن زده است.

ویلیام دادلی رئیس فدرال رزرو نیویورک و جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو از افزایش نرخ بهره آمریکا تا پایان امسال حمایت کرده اند، ولی چارلز ایوانز رئیس فدرال رزرو شیکاگو خواستار به تعویق افتادن افزایش نرخ بهره تا اواسط ۲۰۱۶ میلادی شده است.

طی روزهای آینده چند مقام دیگر فدرال رزرو آمریکا نیز سخنرانی خواهند کرد که همین موضوع تاثیر زیادی بر تحولات قیمت جهانی طلا خواهد داشت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها