محسنی

صبح امروز بیستمین دوره مجمع عمومی گروه شرکت های سپرده گذاری مرکزی آسیا و اقیانوسیه با حضور دکتر علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، ذکتر شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، دکتر محمدرضا محسنی مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) و نمایندگان شرکت های سپرده گداری مرکزی بیش از ۲۰ کشور جهان برگزار شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، دکتر محمد رضا محسنی در ابتدای این نشست ضمن خوش آمد گویی به حاضرین گفت: سمات، به نمایندگی از کل بازار سرمایه و به نمایندگی از ایران، امروز، میزبان بیستمین دوره مجمع عمومی ACG است و تمام تلاش خود را خواهد کرد تا خاطره­ای خوب و به یاد ماندنی در ذهن تک تک شما میهمانان عزیز به یادگار بگذارد.

وی ادامه داد: اهمیت همکاری ­های فراملی و تعاملات برد  برد بین المللی، هر روز بیش از پیش برای تمام دنیا آشکار می ­شود و هر قدمی که در جهت تقویت و افزایش این همکاری ­ها انجام شود، قطعا مبارک خواهد بود.

دکتر محسنی افزود: همانطور که در منشور گروه سپرده­ گذاری ­های مرکزی آسیا و اقیانوسیه ذکر شده است، تسهیل همکاری ­ها مابین اعضا و توسعه­ بازار های سرمایه کشورهای عضو جزء اساسی­ترین اهداف تشکیل ACG است، و سپرده­ گذاری ­های مرکزی و اتاق­ های پایاپای؛ به جهت ماهیت زیرساختی و بنیادی خود در بازار سرمایه، می ­توانند نقش مهمی در رسیدن به این اهداف، ایفا کنند.

به گفته وی با پیشنهاد سمات و همراهی و تایید کمیته اجرایی  ACG، "ضرورت توسعه همکاری میان شرکت ­های سپرده گذاری مرکزی در محیط در حال تحول کسب و کار برای این دوره از همایش ACG انتخاب شد، با امید به این­که اولا همکاری ­های فعلی بین اعضا گسترده ­تر شود، ثانیا مجراهای جدید همکاری های بین المللی شناسایی شود و ثالثا با تاکید بیشتری به اهمیت محیط در حال تحول کسب و کار سپرده گذاری ­های مرکزی و تکنولوژی ­های به روز و نوین، در توسعه همکاری­ ها، نگاه شود.

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی عنوان کرد: امسال، بیستمین دوره مجمع عمومی ACG است و میتوان ۲۰ سال همکاری و همراهی اعضای ACG را به فال نیک گرفت؛ همچنین می­توان اقدامات مشترک و همکاری­ های اعضا را وارد سطح جدیدی کرد و با تکیه بر فناوری­ های روز به عنوان یکی از ارکان بازار سرمایه، کشورهای عضو ACG را با شتاب بیشتری توسعه داد.

وی افزود: مجمع عمومی امسال از جهات دیگری نیز اهمیت ویژه دارد. ۳ سال از برگزاری رای گیری و انتخاب اعضای کمیته اجرایی، رئیس کمیته اجرایی، کارگروه ­ها و سایر رای­ گیری ­های مشابه می­ گذرد، بنابراین تمام این رای گیری ­های ضروری در این دوره­­ مجمع عمومی برگزار خواهد شد. در این دوره تمام مقدمات لازم جهت برگزاری مناسب این رای گیری­ ها پیش بینی شده است.

دکتر محسنی ابراز امیدواری کرد: نتیجه انتخابات پیش ­رو باعث نیل به سمت اهداف گروه ACG باشد و نهایتا باعث پررنگ تر شدن نقش سپرده گذاری­ های مرکزی در بازارهای سرمایه شود.

وی در پایان تصریح کرد: به عنوان مدیرعامل سمات، اعلام میکنم سمات مشتاق توسعه و همکاری­ با تک تک اعضای ACG و سایر علاقه مندان است.

منبع: سنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها