اتاق بازرگانی

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی معتقد است تالارهای مشترک بورس کالا با سایر کشورها، انجام معاملات را تسهیل می‌کند و تجار می‌توانند به راحتی با بازار هدف به وسیله این تالارها ارتباط برقرار کنند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از «عصربازار»، ابوالفضل روغنی گلپایگانی افزود: یکی از مهمترین مشکلاتی که در حال حاضر در بخش کارآفرینی کشور به ویژه در زمینه تولید و صادرات وجود دارد، کمبود منابع مالی است. در تمام دنیا یکی از محل‌های با اهمیت برای تامین مالی، بورس آن کشور است. اما متاسفانه از این ساختار و سازوکار در اقتصاد ایران کمتر استفاده شده است.

وی ادامه داد: برای استفاده بیشتر از این ظرفیت، ابتدا باید فرهنگ بهره‌گیری از بورس، گسترش بیشتری پیدا کند تا از این طریق به صنایع، تولید و صادرات محصولات ایرانی کمک بیشتری شود. همچنین بورس می‌تواند به تامین مالی صنایع کمک کرده و مشکل کمبود نقدینگی را در این بنگاه‌ها حل کند. علاوه بر این، هزینه‌های بازاریابی برای صادرات محصولات بسیار سنگین است و برای ورود به بازار دیگر کشورها باید هزینه‌های زیادی برای پیدا کردن مشتری صرف شود.  

روغنی گلپایگانی بیان کرد: اگر با بورس‌های دیگر کشورها ارتباطاتی ایجاد و اطلاعات تبادل شود، مانند این است که تجار در آن بازار در حال فعالیت هستند. بنابراین اگر امروز قرار است از تجارت الکترونیک هم استفاده شود، یکی از ابزارها استفاده از بورس است.

وی اضافه کرد: بورس در تمام نقاط دنیا، شفافیت را به همراه دارد و با توجه به این نکته، معاملات با سازوکار بورس راحت‌تر انجام و هزینه‌های زیادی که برای مبادلات کالاها هزینه می‌شود، به شکل جدی کاهش پیدا می کند. همچنین بورس ریسک‌های مربوط را نیز کاهش می‌دهد و تجار می‌توانند به راحتی، شفاف و هدفمند در بازار کشور میزبان فعالیت کنند.

به گفته وی، تالارهای مشترک بورس کالا با سایر کشور ها، انجام معاملات را تسهیل می‌کند و تجار می‌توانند به راحتی با بازار هدف به وسیله این تالارها ارتباط برقرار کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها