طلا جدید.PNG

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز (دوشنبه) تحت تاثیر استعفای نخست وزیر ایتالیا با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، پس از برگزاری همه پرسی سراسری روز گذشته و مخالفت مردم ایتالیا با اصلاحات قانون اساسی، متئو رنتسی نخست وزیر این کشور استعفا کرده و این مساله موجب افزایش نسبی قیمت طلا در بازارهای جهانی شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش به بیش از ۱۱۷۸ دلار رسیده است. ارزش یورو نیز به پایین ترین سطح خود در ۲۰ ماه اخیر رسیده است.

نخست وزیر ایتالیا که قبلا قول داده بود در صورت شکست در همه پرسی اصلاح قانون اساسی از سمتش استعفا خواهد داد به این قول عمل کرده است. با استعفای رنتسی نگرانی ها نسبت به ثبات سیاسی و اقتصادی منطقه یورو به شدت افزایش یافته است.

ایتالیا یکی از بی ثبات ترین کشورهای اروپایی به شمار می رود به طوری که در ۱۷ سال گذشته ۶۳ دولت داشته است.

تازه ترین گزارش وزارت کار آمریکا نیز نشان می دهد که اقتصاد این کشور طی ماه گذشته ۱۷۸ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده و نرخ بیکاری نیز به ۴.۶ درصد رسیده که این پایین ترین رقم در ۹ سال اخیر به شمار می رود.

بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ۱۳ و ۱۴ دسامبر را افزایش داده است. دویچه بانک آلمان نیز اعلام کرده است که برای حل و فصل دعوای حقوقی مربوط به دستکاری در قیمت طلا ۶۰ میلیون دلار به سیستم قضایی آمریکا پرداخت خواهد کرد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز از مردم این کشور خواسته است تا ارزهای خارجی را به طلا یا لیره ترکیه تبدیل کنند. وی خواستار کاهش نرخ بهره بانکی برای کمک به افزایش رشد و رونق اقتصادی این کشور شده است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی در چین آلمان منطقه یورو و آمریکا قرار خواهد داشت. طی روزهای آینده آمارهای مهم اقتصادی در کشورهای مختلف جهان منتشر خواهد شد. مقامهای ارشد فدرال رزرو آمریکا نیز طی روزهای آتی سخنرانی های مهمی خواهند داشت که این اظهارات می تواند بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا تاثیرگذار باشد.

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور نیز بر قیمت طلا موثر خواهد بود.

منبع: رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها