سکه

حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز شنبه به رقم ۹ هزار و ۵۹۹ قرارداد و ارزش آن به یک هزار و ۵۹۹ میلیارد ریال رسید که نسبت به معاملات پنجشنبه گذشته رشد ۵۰ درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی این روز به ۶ هزار و ۴۰۴ قرارداد رسیده بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،در ابتدای روز شنبه، اخبار مثبت بر اخبار منفی غلبه کرد تا بازار ارز ودلار با روند متفاوتی فعالیت خود را آغاز کنند. در اولین روز هفته، دلار معاملات خود را با قیمت ۳ هزار و ۷۹۴ تومان آغاز کرد که ۲۱ تومان کمتر از قیمت بسته شده روز پنج‌شنبه بود. این کاهش بدون مداخله و عرضه ارز صورت گرفت و بیشتر ناشی از اخباری مانند افزایش درآمدهای نفتی پس از توافق اوپک بود. این در شرایطی بود که اونس روند متفاوتی را طی معاملات روز جمعه تجربه کرد به طوری که طی این روز قیمت طلا در آغاز مبادلات جمعه در آستانه انتشار آمارهای وزارت کار آمریکا با افزایش نسبی روبرو شد و به ۱۱۷۵ دلار رسید.
به این ترتیب بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران طی معاملات روز شنبه روند قیمتی مثبتی را تجربه کرد.
بر این اساس روز گذشته سکه تحویل دی ماه با افزایش ۰/۸۷ درصدی به قیمت یک میلیون ۱۳۳ هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و ۱۴۶ هزار تومان معامله شد و ۰/۷۷ درصد افت داشت. این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با افزایش قیمت ۰/۰۷ درصدی با نرخ یک میلیون و ۱۶۲ هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و ۱۷۶ هزار تومان معامله شد و رشد ۰/۴۵ درصدی را به ثبت رساند و در پایان نیز سر رسید شهریور ماه با افزایش ۰/۶۳ درصدی با قیمت یک میلیون و ۱۹۷ هزار تومان معامله شد.
هم مسیری دلار و سکه در بازار نقدی
بازار سکه در نخستین روز هفته از ثبات نسبی در مقایسه با هفته گذشته برخوردار شده است و قیمت ها تا حدودی و با شیب آرام در جهت کاهش حرکت کرده است.
قیمت سکه در مقایسه با اواخر هفته گذشته با روند افزایشی مواجه شده است. سکه تمام طرح جدید امروز یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان به طور متوسط در بازار خریده و یک میلیون و ۱۲۵ هزار تومان نیز فروخته می شد که ۱۰ هزار تومان نسبت به روز پنجشنبه افزایش قیمت داشت.
همچنین نیم سکه ۵۷۰ هزار تومان خریداری و ۵۷۸ هزار تومان به فروش می رسید. ربع سکه نیز ۲۹۵ هزار تومان خریده و ۳۰۵ هزار تومان فروخته می شد.
در بازار گواهی سپرده سکه طلا چه گذشت؟
همچنین حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به ۲۲ سکه به ارزش ۲۴۸ میلیون ریال رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها