بازار مالی

هفته گذشته سرمایه گذاران شاهد اصلاح رو به پایین شاخص ها در برخی بازارهای بزرگ مالی بودند البته پس از سه هفته رشد چشمگیر، افول شاخص ها چندان غیرطبیعی نبود. هفته پیش همچنین قیمت برخی مواد خام کاهش یافت و قیمت برخی دیگر رشد کرد. تحلیلگران برای هفته پیش رو پیش بینی هایی مطرح کرده اند که در ادامه به آنها اشاره می شود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،  این هفته مجموعه ای از گزارش ها از اقتصادهای بزرگ جهان منتشر می شود و نیز تعدادی از اعضاء کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا سخنرانی خواهند کرد.

روز پنجشنبه نشست شورای سیاستگذاری بانک مرکزی اروپا برگزار می شود و با توجه به حجم بالای داده های اقتصادی و رویدادهایی که در هفته جاری بر بازارهای تاثیر خواهند داشت انتظار می رود نوسان در شاخص های مالی و قیمت مواد خام زیاد باشد.

هفته قبل، گزارش وزارت کار آمریکا در باره وضعیت بازار کار این کشور در ماه گذشته میلادی که حاوی داده های مثبت بود سبب شد سرمایه گذاران و تحلیلگران به این نتیجه برسند که احتمال افزایش نرخ های بهره در نشست هفته آینده کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا بسیار زیاد است. این باور به رشد ارزش دلار و احتیاط سرمایه گذاران در بازارهای مالی منجر می شود.

در گزارش وزارت کار آمده بود ماه گذشته ۱۷۸ هزار فرصت شغلی در بخش غیرکشاورزی ایجاد شده و نرخ بیکاری از ۴.۹ درصد به ۴.۶ درصد کاهش یافته است. این پایین ترین نرخ بیکاری در ۹ سال اخیر است و می توان گفت بازار کار به وضعیت اشتغال کامل نزدیک شده است. از سال ۲۰۱۰ تاکنون ۱۵ میلیون شغل در اقتصاد آمریکا ایجاد شده البته رشد فرصت های شغلی در تمامی بخش های اقتصاد یکسان نبوده است.

مجموعه گزارش هایی که طی ماه های اخیر از اقتصاد آمریکا منتشر شده مثبت بوده و این امر در کنار وعده های دونالد ترامپ رییس جمهور جدید این کشور در مورد کاهش مالیات ها و توسعه زیرساخت ها سبب شده بر ریسک پذیری سرمایه گذاران افزوده شود.

در واقع اکنون سرمایه گذاران برای افزایش نرخ های بهره در نشست هفته آینده بانک مرکزی آمریکا آمادگی دارند و نسبت به بهبود شرایط اقتصادی در ماه های آینده خوشبین هستند.

دومین عامل موثر بر رفتار سرمایه گذاران در هفته پیش رو، محتوای گزارش های اقتصادی از چین، انگلستان، ژاپن، منطقه یورو و آمریکاست. از فردا، گزارش هایی از بخش های خدمات و تولید کارخانه ای این اقتصادها منتشر می شود. همچنین وضعیت بازار کار آمریکا در هفته قبل و چند خبر از اقتصاد چین و نرخ رشد اقتصاد ژاپن به اطلاع سرمایه گذاران می رسد.

روز پنجشنبه شورای سیاستگذاری بانک مرکزی اروپا نشست دارد و انتظار می رود در این نشست دیدگاه بانک مرکزی در باره وضعیت اقتصاد منطقه یورو و جهت گیری سیاست های پولی انبساطی این نهاد مشخص شود.

با توجه به اینکه در باره افزایش نرخ های بهره در آمریکا در هفته آینده اطمینان نسبی وجود دارد انتظار می رود داده های اقتصادی در روزهای آینده در مرکز توجه سرمایه گذاران قرار داشته باشد. گزارش ها نشان خواهند داد در ماه گذشته وضعیت اقتصادهای بزرگ چگونه بوده است

در زیر نمودار تغییرات شاخص استاندارد اند پورز در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

منبع: جهان سهم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها