• ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
  • کد خبر: 7322
اونس

همانطور که قبلا گفته شد، هفته گذشته با ورود شاخص دلار به فاز استراحت شاهد افزایش قیمت طلای جهانی از ۱۱۸۰ تا ۱۲۰۰ بودیم، اما این افزایش دوام چندانی نداشت.

به گزارش« پایگاه خبری بورس کالای ایران»، با انتشار شاخص اعتماد مصرف کننده و GDP در روز سه شنبه که بهتر از انتظارات منتشر شدند قیمت اونس مجددا به ۱۱۸۰ باز گشت روز چهارشنبه شاهد توافق اعضای اوپک برای فریز نفتی بودیم که منجر به افزایش قیمت نفت تا ۵۰ دلار بودیم، اما طلای جهانی تحت فشارشدید انتشارآمار بالاتر از حد انتظار تغییرات اشتغال بخش غیر کشاورزی در روز چهارشنبه وانتظار سرمایه گزاران برای انتشار آمارهای اقتصادی امریکا در روز پنج شنبه و جمعه همچنان کاهشی ماند تا اینکه در اواخر روز پنج شنبه با انتشار آمار تولید صنعتی که بسیار فراتر از حد انتظارات بود بالاخره تا ۱۱۶۰ ریزش داشت.

روز جمعه نیز شاهد بهبود شاخص های اقتصادی امریکا بودیم، اما با عامل بنیادی جدیدی روبرو هستیم که اثرات هیجانی آن از اواخر روز جمعه آغاز شده است و به احتمال زیاد در هفته جاری شاهد اثرات آن خواهیم بود.

تحلیل بنیادی طلا در هفته آتی

مهمترین رویداد این هفته برگزاری رفراندوم اصلاحات قانون اساسی ایتالیا خواهد بود در صورت رای نیاوردن اصلاحات قانون اساسی، نخست وزیر ایتالیا استعفا خواهد داد و چالش جدیدی برای رهبران اتحادیه اروپا ایجاد می شود واین تاثیر زیادی بربازارهای مالی جهانی خواهد گذاشت.

روز دوشنبه سخنرانی دو تن از اعضای اصلی فدرال رزرو و شاخص رشد بخش تولیدات غیر صنعتی راخواهیم داشت تاثیر هر سه رویداد فشار بیشتر بر اونس طلا خواهد بود روز پنج شنبه و جمعه به جز انتشار امار مدعیان بیمه بیکاری امریکا امار مهم دیگری نداریم. تمرکز اصلی سرمایه گزاران در این هفته بر روی نتیجه رفراندوم ایتالیا و ماندن یا نماندن نخست وزیر این کشور بر قدرت و نشست بانک مرکزی اتحادیه اروپا و تصمیمات اتخاذ شده اقتصادی آن خواهد بود .

در تحلیل هفته گذشته گفتیم احتمال اصلاح تا ۱۲۰۰ وجود دارد، ولی ادامه فشارهای کاهشی میتواند قیمت طلای جهانی را به کف های جدیدی برساند که افزایش تا مرز ۱۲۰۰ و کاهش تا ۱۱۶۰ محقق شد.

این هفته نیز با توجه به رفراندوم در ایتالیا و تبعات ان و نبود آمار های زیاد اقتصادی امریکا و کاهش شاخص دلار از ١٠٢ تا ١٠٠ واحد طی چندروز گذشته, پتانسیل اصلاح قوی تراونس بالاست ، اما در هرحال نباید فریب افزایش های قیمتی طلا را خورد زیرا تنها دو هفته تا برگزاری اجلاس فدرال و تصمیمات در مورد افزایش نرخ بهره مانده است و هر لحظه میتوان انتظار ریزش بیشتر اونس طلا تا پایین ۱۱۵۰ را خواهد داشت.

تحلیل تکنیکال اونس طلا

در تایم ماهانه با توجه به کاهش چشم گیری که بعد از انتخابات آمریکا صورت گرفت توانسته است به سطوح برگشتی در قیمت نزدیک شود. و این دو سطح تنها امید خریدار برای برگشت قیمت به سمت بالا خواهد بود و از دست رفتن سطح برگشتی ۱۰۴۵ قیمت به کانال ۱۰۰۰ دلاری نفوذ خواهد کرد.

اما در صورتی که از سطح ۱۱۴۱ و یا از ۱۰۴۵ برگشت را تایید کند، با توجه به تکنیک قیمتی که در نمودار دیده می شود، و با بررسی های انجام شده، هدف اول این برگشت در بلند مدت و در تایم ماهانه ۱۴۲۸ و اهداف میانی به ترتیب ۱۲۲۶ - ۱۳۰۸ و ۱۳۶۸ در نظر گرفته می شود.

تحلیل در تایم روزانه

با توجه به تایم روزانه نمودار اونس طلا دیده می شود که قیمت بعد از اصلاح با حرکتی شارپی کاهش پیدا کرده است، و انتظار اصلاح و ریزش مجدد در نظر گرفته می شود، و این حالت تا زمانی ادامه خواهد داشت که سطح مقاومتی شکسته نشود و با شکست اولین سطح مقاومتی رشد تا مقاومت پیش رو انتظار می رود.

سناریوهای تایم روزانه که برای هفته جاری در نظر گرفته می شود به شرح زیر خواهد بود.

سناریو افزایشی: برای افزایش قیمت در اونس طلا و شکست فشار فروشندگان قیمت باید به بالای سطح سی او پی ۱۱۹۱ و ۱۲۰۵ نفوذ کند که این شکست می تواند رشد را تا دامنه ۱۲۱۵ - ۱۲۳۴ و ۱۲۵۰ ادامه دهد و مجدد منجر به عرضه شدید فروشندگان می گردد. و احتمال برگشت وجود دارد.

سناریو کاهشی: برای ادامه کاهش قیمت نیاز به شکست ۱۱۶۰ است و اهدافی همچون ۱۱۵۵ - ۱۱۴۶ - ۱۱۲۲ - ۱۱۰۰ در نظر گرفته می شود و می تواند در دامنه ۱۱۲۷ تا ۱۱۰۷ مورد حمایت قرار گیرد.


تحلیل در تایم چهارساعته

با توجه به اینکه در تایم روزانه بازه قیمتی ۱۱۶۰ تا ۱۱۹۸ دیده نمی شود، در تایم چهارساعته سناریوهای وجود دارد که می تواند در هفته جاری رخ دهد.

نکته: سناریوهای که در زیر ارائه می شود نیازمند شکست صحیح و تثبیتی است، و شایان ذکر است که باید برای معامله بسیار دقت نمایید.

سناریوها به چند حالت زیر تقسیم می شود.

حالت اول: شکست صعودی ۱۱۸۱ با تثبیت به اهداف ۱۱۹۵ - ۱۲۰۵

حالت دوم: برگشت از ناحیه ۱۲۱۳ با عدم شکست و تثبیت سطح ۱۲۲۱ به اهداف ۱۲۰۵ - ۱۱۹۵

حالت سوم: برگشت قیمت از ناحیه ۱۱۹۰ و عدم شکست و تثبیت سطح ۱۱۹۵ به اهداف ۱۱۸۱ - ۱۱۶۷ و ۱۱۶۰

حالت چهارم: شکست کف قیمتی ۱۱۶۰ به اهداف ۱۱۵۵ - ۱۱۴۱


منبع: طلاچارت


ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها