سمات

محسنی با بیان اینکه ۳ سال از آخرین رأی گیری و انتخاب اعضای کمیته اجرایی، رییس کمیته اجرایی و کارگروه ها می گذرد، ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه برگزاری انتخابات در این دوره ضرورتاً باید انجام بپذیرد، انتظار داریم در این رأی گیری یکی از صندلی های اجرایی در اختیار ایران قرار بگیرد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی از برگزاری بیستمین دوره مجمع عمومی گروه سپرده گذاری های مرکزی آسیا و اقیانوسیه (ACG۲۰) از روز سه شنبه هفته جاری با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در محل هتل اسپیناس پالاس در تهران خبر داد.

محمدرضا محسنی با اشاره به اینکه تا کنون ۱۰۳ نفر برای شرکت در این مراسم ثبت نام کرده اند، افزود: تاکنون حضور ۸۵ نفر در این همایش قطعی شده است که از این تعداد ۶۹ نفر مرد و ۱۶ نفر زن هستند.

وی ادامه داد: حضور این تعداد شرکت کننده در مقایسه با دور قبل حاکی از رشد ۲۵ درصدی شرکت کنندگان این دور است همچنین ۲۵ نهاد عضو و غیر عضو نیز در این همایش حضور خواهند داشت.

محسنی از برگزاری ۵ کارگاه تخصصی در این رویداد خبر داد و گفت: کارگاه تبادل اطلاعات، کسب و کار جدید، کارگروه فنی، کارگروه قانونی و کارگروه مدیریت بهبود و ریسک، پنج کارگروهی هستند که آخرین دستاورهای اعضای ACG را مورد بررسی و بحث و تبادل نظر قرار خواهند داد.

وی با بیان اینکه فرصت شناسایی بازار سرمایه ایران و تقویت و شناسایی همکاری های مشترک از اهداف این همایش است، گفت: موضوع اصلی این همایش ضرورت توسعه همکاری ها در دوره پساتحریم و تسهیل همکاری بین اعضا و توسعه بازار کشورهای عضو و اتاق های پایاپای است.

محسنی با بیان اینکه ۳ سال از آخرین رأی گیری و انتخاب اعضای کمیته اجرایی، رییس کمیته اجرایی و کارگروه ها می گذرد، ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه برگزاری انتخابات در این دوره ضرورتاً باید انجام بپذیرد، انتظار داریم در این رأی گیری یکی از صندلی های اجرایی در اختیار ایران قرار بگیرد.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد: در حاشیه برگزاری این مجمع عمومی علاوه بر انعقاد دو تفاهم نامه با شرکت های سپرده گذاری ژاپن و تایوان، شرکت سپرده گذاری مرکزی به عضویت CISO در خواهد آمد.

وی با بیان اینکه در مجمع عمومی دور قبل در تایوان مقرر شد انجمنی تحت عنوان معاونت امنیت اطلاعات سایبری راه اندازی شود، اظهار داشت: شرکت سپرده گذاری هند (NSDL) به عنوان مبتکر این انجمن از شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران در خواست کرده تا بخشی از برنامه ACG امسال به این موضوع اختصاص داده شود و ایران عضو این انجمن شود.

مدیر عامل سپرده گذاری مرکزی درباره مهمترین دستاورد عضویت در کمیته اجرایی ACG نیز گفت: مهمترین تاثیر و دستاورد این همایش تسهیل در ارتباطات با کشورهای مختلف است که در قالب تفاهم نامه های مشترک اجرایی خواهد شد.

به گفته محسنی بین المللی کردن بازار سرمایه به صورت عملیاتی مهمترین دستاورد عضویت در این کمیته است.

عضویت در کمیته اجرایی ACG تجربه ای بی نظیر

در این نشست، سیاه کار زاده – مدیر امور بین الملل شرکت سپرده گذاری مرکزی نیز درباره مزیت های عضویت ایران در کمیته اجرایی ACG گفت: این عضویت باعث افزایش تعاملات بین المللی به صورت کاملا عملیاتی می شود. چرا که با وجود کشورهای مهمی همچون ژاپن، چین ،هند و کره جنوبی در این نهاد، ورود به بدنه مدیریتی این نهاد تجربه بی نظیری است که کاملا با یک عضویت ساده متفاوت است. با عضویت در کمیته اجرای تعاملات در سطح هیات مدیره و هیات اجرایی ارتقا پیدا می کند.

وی همچنین تاکید کرد: برای این عضویت برنامه مدونی نیز تدوین شده که پس از عضویت اعلام خواهد شد.

به گفته وی برای عضویت در کمیته از قبل تعاملات لازم انجام شده و برنامه هایی برای بهبود و ایجاد نوآوری در ACG ارائه شده است.

این مقم مسول درباره مزیت های همایش مذکور نیز این گونه گفت: مهمترین مزیت این همایش حضور ارکان اصلی در نشست است.

وی با اشاره به اینکه دو شاخص برای سنجش مهمان ها وجود دارد که یکی از آنها کشور است ،تصریح کرد: در ACG سه تا چهار نهاد از هر کشوری وجود دارند و نهادهای اصلی در این همایش حضور خواهند داشت که به لحاظ غنای تخصصی و تجربه کامل هستند.

سیاه کارزاده موضوع مورد اهمیت بعدی را عضویت در CISO دانست و گفت: عضویت در این نهاد از جهات مختلف اهمیت دارد. اما از آنجایی که هند این نهاد را راه اندازی کرده و این کشور در مباحث سایبری توانمند است تعاملات جدی از لحاظ امنیت سایبری با این کشور برقرار می شود تا از تجربه های آنها استفاده شود.

خاطر نشان می شود، ACG در حال حاضر ۳۴ عضو از نهاد سپرده گذاری مرکزی و تسویه و پایاپای از کشورهای چین، کره جنوبی، استرالیا، نیوزلند، ژاپن، اندونزی، مالزی، هند، بنگلادش، هنگ کنگ، قزاقستان، مالدیو، مغولستان، سنگاپور، فیلیپن، سریلانکا، تایوان، تایلند، ازبکستان و ایران دارد که از معتبرترین سندیکاهای بین المللی در حوزه ثبت و سپرده گذاری و تسویه و پایاپای به شمار می رود.

منبع: سنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها