طلا

قیمت طلا در بازارهای بین المللی ،روز جمعه با افزایش نسبی روبرو شد، ولی در هفته ای که گذشت افت ۰.۳ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، وزارت کار آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که اقتصاد این کشور طی ماه نوامبر بیش از ۱۷۸ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

بر اساس این گزارش بهبود اوضاع بازار اشتغال آمریکا موجب شده تا گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر بیشتر شود.

قیمت جهانی طلا واکنش و حساسیت زیادی نسبت به نوسانات ارزش دلار و نرخ بهره آمریکا نشان می دهد. قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با ۸.۴۰ دلار افزایش معادل ۰.۷ درصد رشد به بیش از ۱۱۷۷ دلار رسیده است.

قیمت طلا در ماه نوامبر بدترین عملکرد خود را از ژوئن ۲۰۱۳ میلادی ثبت کرده است. در هفته ای که گذشت قیمت طلا با افت ۰.۳ درصدی روبرو شده است.

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری آلتاوست بر این باورند که احتمال افزایش قیمت طلا در روزهای آینده به سطح ۱۲۰۰ دلار در هر اونس وجود دارد ولی افزایش ارزش دلار و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

افزایش نرخ بهره اوراق قرضه ده ساله آمریکا نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته است. شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۰۰.۷۷ واحد رسیده است. ارزش دلار در هفته گذشته با افت ۰.۷ درصدی روبرو شده است.

برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۱۸۰ دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد با افزایش بیشتری روبرو می شود.

به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر همه پرسی اصلاح قانون اساسی ایتالیا، انتشار آمارهای مهم اقتصادی منطقه یورو آمریکا و چین و همین طور نوسانات ارزش دلار قرار خواهد داشت.

اگر مردم ایتالیا در همه پرسی روز یکشنبه با اصلاحات قانون اساسی مخالفت کنند این مساله می تواند موجب تشدید بی ثباتی سیاسی و اقتصادی در منطقه یورو شود. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر تقاضای فیزیکی کشورهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند قرار خواهد داشت.

منبع: پایگاه اینترنتی مارکت واچ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها