طلا

قیمت طلای جهانی آغاز مبادلات امروز (سه شنبه) تحت تاثیر تقویت ارزش دلار آمریکا با کاهش نسبی روبرو شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه به کمتر از ۱۱۹۰ دلار رسیده است که نسبت به روز گذشته بیش از ۴.۷۰ دلار کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش شاخص ارزش دلار آمریکا که روز دوشنبه به کمتر از ۱۰۰.۶۳ واحد رسیده بود امروز سه شنبه با ۰.۲ درصد افزایش به بیش از ۱۰۱.۴۰ واحذ رسیده است.

ویلیام آدامز تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه متال بولتین در این باره تاکید کرد: همان طور که قبل از انتخابات آمریکا اعلام کردیم، قیمت طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار و شرایط اقتصادی آمریکا قرار  خواهد داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: با روشن شدن نتایج انتخابات آمریکا به نظر می رسد که نگرانی ها و نااطمینانی های اقتصادی در بازارهای بین المللی وجود دارد و سرمایه گذاران نگران روزها و هفته های آینده هستند. این مساله می تواند در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا باشد.

به نظر می رسد وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت. گمانه زنی های کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که فدرال رزرو به احتمال زیاد نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این مساله می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین نیز عامل مهمی در تعیین قیمت طلا خواهد بود. آمارهای مربوط به رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه سوم امسال و وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری در ماه نوامبر مهمترین آمارهایی است که طی روزهای آینده منتشر خواهد شد.

در بازار جهانی انرژی نیز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۰.۴۲ درصد کاهش به کمتر از ۴۷.۸۱ دلار رسیده است.

قیمت هر اونس نقره نیز با ۰.۱ دلار کاهش به کمتر از ۱۶.۵۶ دلار رسیده است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، افت قیمت طلا در روزهای گذشته تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند داشته است.

به نظر می رسد طلا در کوتاه مدت برای شکستن سطح مقاومتی ۱۲۰۰ دلاری تلاش زیادی می کند و اگر این سطح شکسته شود می توان نسبت به ادامه روند صعودی قیمت ین فلز گرانبها امیدوار بود.

منبع: از پایگاه اینترنتی بولیون دسک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها