مس

روند رشد قیمت برخی فلزات پایه در جمعه سیاه نیز ادامه یافت، به طوری که علاوه بر افزایش قیمت مس، شاهد رشد مناسب قیمت فلزاتی نظیر سرب و روی بودیم.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مس در روز جمعه با قیمت ۵۸۲۲ دلار در تن در بورس فلزات لندن بسته شد، در حالی که  سرب و روی به ترتیب با قیمت های ۲۳۰۲ و ۲۷۶۷ دلار در هر تن به کار خود پایان دادند و توجه فعالان بازار را به خود جلب کردند.

وال استریت ژورنال در این زمینه نوشت: قیمت مس در شرایط چشم انداز بهبود تقاضا و تضعیف دلار به بالاترین قیمت ۱۷ ماه اخیر دست یافت.

به نوشته این روزنامه، قیمت فلز سرخ در هفته های اخیر به دلیل بهبود اخبار مربوط به طرح های زیربنایی در چین و آمریکا بهبود یافت و در حالی که میزان واردات مس چین در اکتبر با کاهش همراه بود، اما گرایش های اخیر نسبت به مصرف این فلز به حمایت از قیمت ها کمک کرد و سرمایه گذاران روی افزایش تقاضا قمار کردند.

البته مس در روز جمعه از ضعف دلار آمریکا هم سود جست. علاوه بر مس، قیمت روی نیز با رشد قابل توجهی مواجه شد و این فلز به بالاترین قیمت از سال ۲۰۰۸ دست یافت. سرب نیز یکی از قیمت های بالای خود در چند سال اخیر را تجربه کرد.

در مقابل آلومینیوم، قلع و نیکل سه فلزی بودند که با افت اندک قیمت در روز جمعه مواجه شدند، به طوری که در جدول پایانی قیمت نقدی LME این سه فلز به ترتیب با قیمت های ۱۷۵۱، ۲۱۲۷۵ و ۱۱۴۶۵ دلار ثبت شد.

منبع: هلدینگ سرمایه گذاری آتیه اندیشان مس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها