کراپ‌شده - پتروشیمی

حجم معاملات محصولات پلیمری در هفته ای که گذشت حدود ۵۲ هزار تن رقم خورد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، حجم عرضه محصولات پلیمری در روز دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته حدود ۶۶ هزار  تن و تقاضای آن هم بالغ بر ۱۹۲هزار تن بود.

به این ترتیب همچنان بازارپلی پروپیلن های نساجی و شیمیایی و پلی اتیلن های ترفتالات بطری و نساجی با رونق همراه بودند. در ادامه هم محصولاتی همچون پلی استایرن های معمولی، مقاوم و انبساطی ، برخی از گرید پلی اتیلن های سبک فیلم و برخی از گریدهای پی وی سی درتالار پتروشیمی با رقابت از سوی معامله گران خریداری شدند.

از این رو پلی اتیلن ترفتالات گرید ۸۲۱ با ۱۴۵۲ تن عرضه ۳۶۶۳ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۲۵۹ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۵۴۴ تومان رقم خورد. همچنین گرید ۷۳۲ نیز با حجم عرضه ۷۷ تن ۲۵۸۵ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۱۲ تومان و نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۳۱۴ تومان بود.

در هفته ای که گذشت  علاوه بر پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری، گریدهای نساجی هم با حجم بالای تقاضا در روبه رو شدند، به طوری که گرید ۶۴۵ با عرضه ۵۵۰ تنی ۳۴۲۱ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۲ هزارو ۸۶۶ تومان بود و با قیمت ۳ هزار و ۱۵۲ تومان توسط کارگزاران خریداری شد، گرید ۶۴۱ هم با حجم عرضه ۱۲۵۴ تن به میزان ۱۴۹۷۱ تن تقاضا داشت، این کالا با قیمت ۳ هزار و ۱۵۲ تومان معامله شد.

در بازار پی وی سی هم با توجه به افت قیمت ها در بازار جهانی، برخی از گریدها که با حجم پایین عرضه روبه رو هستند، مورد توجه قرار داشتند. به این ترتیب پی وی سی ۶۵ پتروشیمی بندرامام و اروند نیز وارد سیستم مچینگ شد، اما عرضه ۵۰۰ تنی پی وی سی ۶۵ پتروشیمی غدیر به میزان ۱۱۴۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۱۰۹ تومان و نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۲۰۱ تومان بود. گرید ۵۷ پتروشیمی آبادان هم با تقاضا بیشتری از عرضه روبه رو شده و با رقابت مورد معامله قرار گرفت.

بازار پلی استایرن ها هم در هفته گذشته همچنان برای خریداران جذاب بود، به طوری که پلی استایرن مقاوم پتروشیمی تبریز با حجم ۷۵۰ تن ۱۶۵۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۳۰۴ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۴ هزار و ۹۸۹ تومان رقم خورد. پلی استایرن معمولی این مجتمع هم با حجم عرضه ۱۰۰۰ تن ۲۵۶۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۱۴۱ تومان و میانگین قیمت خرید ۴ هزار و ۳۲۲ تومان بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها